-
Blz. 1
Jaarstukken 2023
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Managementsamenvatting
-
Blz. 4
Bestuurlijke samenvatting
-
Blz. 5
Beleidsinhoudelijk resultaat
-
Blz. 6
Financieel resultaat
-
Blz. 7
Solide financiële uitgangspositie
-
Blz. 8
Financiële verschillen t.o.v. Slotwijziging 2023
-
Blz. 9
Financiële verschillen t.o.v. Slotwijziging 2023
-
Blz. 10
Toelichting per afwijking
-
Blz. 11
Jaarverslag
-
Blz. 12
Programma 1: Bestuur en dienstverlening
-
Blz. 13
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 14
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 15
Beleidsveld Gemeenteraad, college en griffie
-
Blz. 16
Doelstelling
-
Blz. 17
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 18
We werken aan de samenwerking tussen ambtelijke organisatie, college en gemeenteraad
-
Blz. 19
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 20
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 21
Beleidsveld Samenwerking en Participatie
-
Blz. 22
Doelstelling
-
Blz. 23
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 24
We gaan aan de slag met de implementatie van de nieuwe Nota Verbonden Partijen
-
Blz. 25
We werken aan regionale positionering en bestuurlijke profilering
-
Blz. 26
We zetten in op burgerparticipatie
-
Blz. 27
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 28
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 29
Beleidsveld Dienstverlening
-
Blz. 30
Doelstelling
-
Blz. 31
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 32
In 2023 hadden we te maken met onverwachte prioriteiten
-
Blz. 33
We hebben onze dienstverlening dichter bij de inwoners gebracht
-
Blz. 34
We hebben onze digitale dienstverlening verbeterd en vereenvoudigd
-
Blz. 35
We hebben onze digitale dienstverlening transparanter gemaakt
-
Blz. 36
We hebben onze fysieke en telefonische bereikbaarheid verbeterd
-
Blz. 37
We hebben stappen gezet in de inclusieve dienstverlening
-
Blz. 38
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 39
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 40
Kengetallen Bestuur en dienstverlening
-
Blz. 41
Toelichting op kengetallen Bestuur en dienstverlening
-
Blz. 42
Programma 2: Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 43
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 44
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 45
Beleidsveld Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 46
Doelstelling
-
Blz. 47
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 48
We hebben gewerkt aan de leefbaarheid en veiligheid in de wijken
-
Blz. 49
We zetten onze inspanningen voor een hartveilige gemeente voort
-
Blz. 50
We zetten onze aanpak op ondermijning door
-
Blz. 51
Waar nodig herstelden we de openbare orde
-
Blz. 52
We werkten samen aan een branchegerichte aanpak
-
Blz. 53
We droegen bij aan de weerbaarheid van de jeugd tegen ondermijning
-
Blz. 54
We versterkten de digitale weerbaarheid van inwoners en ondernemers
-
Blz. 55
We investeerden in kennisvergroting op het gebied van zorg en veiligheid
-
Blz. 56
We zorgden voor goede hulpverlening aan inwoners en een adequate crisisorganisatie
-
Blz. 57
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 58
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 59
Kengetallen Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 60
Toelichting op kengetallen Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 61
Programma 3: Sport, cultuur en onderwijs
-
Blz. 62
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 63
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 64
Beleidsveld Sport
-
Blz. 65
Doelstelling
-
Blz. 66
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 67
We realiseerden, onderhielden en verhuurden gemeentelijke sportaccommodaties voor gebruik door scholen, verenigingen en particulieren
-
Blz. 68
We stimuleerden sportbeoefening en zorgden dat sporten en bewegen bereikbaar is voor al onze inwoners
-
Blz. 69
We versterkten de Lansingerlandse sportsector met het lokale Sportakkoord 2.0
-
Blz. 70
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 71
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 72
Beleidsveld Cultuur
-
Blz. 73
Doelstelling
-
Blz. 74
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 75
We continueren de realisatie van het cultuurhuis in Berkel en Rodenrijs
-
Blz. 76
We faciliteerden het culturele aanbod in Lansingerland
-
Blz. 77
We faciliteerden de activiteiten van de bibliotheek
-
Blz. 78
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 79
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 80
Beleidsveld Onderwijs en kinderopvang
-
Blz. 81
Doelstelling
-
Blz. 82
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 83
We geven uitvoering aan ons onderwijsbeleid door samenwerking met onze partners
-
Blz. 84
We hebben uitvoering gegeven aan het Integraal Huisvestingsplan Primair Onderwijs (IHP)
-
Blz. 85
We zorgden voor een toegankelijk aanbod aan kinderopvang en voorzieningen van voor- en vroegschoolse educatie
-
Blz. 86
We zorgen voor goede uitvoering van leerlingenvervoer
-
Blz. 87
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 88
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 89
Kengetallen Sport, cultuur en onderwijs
-
Blz. 90
Toelichting op kengetallen Sport, Cultuur en Onderwijs
-
Blz. 91
Programma 4: Sociaal Domein
-
Blz. 92
Beoogd maatschappelijk effect:
-
Blz. 93
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 94
Beleidsveld Samenleving
-
Blz. 95
Doelstelling
-
Blz. 96
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 97
We benutten de kracht van de samenleving
-
Blz. 98
We voerden de Wet inburgering uit
-
Blz. 99
We waarborgden de publieke gezondheid in onze gemeente
-
Blz. 100
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 101
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 102
Beleidsveld Jeugd
-
Blz. 103
Doelstelling
-
Blz. 104
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 105
We droegen bij aan het meedoen van jongeren in de samenleving
-
Blz. 106
We investeerden in preventie om kinderen en jongeren tijdig te ondersteunen
-
Blz. 107
We investeerden in grip op Jeugdhulp
-
Blz. 108
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 109
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 110
Beleidsveld Participatie
-
Blz. 111
Doelstelling
-
Blz. 112
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 113
We leverden maatwerk aan bijstandsgerechtigde inwoners
-
Blz. 114
We ondersteunden inwoners met een laag inkomen met regelingen die bijdragen aan kansengelijkheid en bestaanszekerheid
-
Blz. 115
We voorkwamen dat inwoners een bijstandsuitkering nodig hebben
-
Blz. 116
We zetten in op voorkomen van schuldenproblematiek en bieden hulp waar nodig
-
Blz. 117
We zetten ons in om zoveel mogelijk mensen aan het werk te helpen
-
Blz. 118
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 119
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 120
Beleidsveld Maatschappelijke ondersteuning
-
Blz. 121
Doelstelling
-
Blz. 122
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 123
We zetten preventief in op vitale ouderen
-
Blz. 124
We boden passende ondersteuning aan inwoners die niet of niet geheel op eigen kracht kunnen meedoen in de samenleving
-
Blz. 125
We voorkwamen problemen bij risicogroepen
-
Blz. 126
We hielden het voorzieningenniveau op peil
-
Blz. 127
We voorzagen in passende woon-zorg voorziening voor mensen met een psychische hulpvraag
-
Blz. 128
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 129
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 130
Kengetallen Sociaal Domein
-
Blz. 131
Toelichting op kengetallen Sociaal Domein
-
Blz. 132
Programma 5: Kwaliteit openbare ruimte
-
Blz. 133
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 134
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 135
Beleidsveld Beheer Openbare ruimte
-
Blz. 136
Doelstelling
-
Blz. 137
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 138
We beheren en onderhouden de openbare ruimte en voeren de werkzaamheden op basis van de beheerplannen uit
-
Blz. 139
We betrekken inwoners bij het beheer en onderhoud van de openbare ruimte en meten de mate van tevredenheid
-
Blz. 140
We maken wijken toekomstbestendig door bij renovaties aandacht te hebben voor duurzaamheid
-
Blz. 141
We zorgen voor een veilige buitenruimte
-
Blz. 142
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 143
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 144
Beleidsveld Afval- en afvalwatermanagement
-
Blz. 145
Doelstelling
-
Blz. 146
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 147
We faciliteren de inzameling en verwerking van het hemelwater
-
Blz. 148
We geven uitvoering aan het Afvalbeleid
-
Blz. 149
We meten de tevredenheid van inwoners over de inzameling en verwerking van afvalwater
-
Blz. 150
We meten de tevredenheid van inwoners over de inzameling van huishoudelijk afval
-
Blz. 151
We startten de bouw van het nieuwe Afvalbrengstation
-
Blz. 152
We zorgen voor de inzameling en transport van stedelijk afvalwater
-
Blz. 153
We realiseren een hoger scheidingspercentage dan in 2022
-
Blz. 154
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 155
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 156
Beleidsveld Vastgoed
-
Blz. 157
Doelstelling
-
Blz. 158
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 159
We optimaliseren het maatschappelijk en financieel rendement van de panden
-
Blz. 160
We verduurzamen het gemeentelijk vastgoed
-
Blz. 161
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 162
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 163
Kengetallen Kwaliteit openbare ruimte
-
Blz. 164
Toelichting op kengetallen Kwaliteit openbare ruimte
-
Blz. 165
Programma 6: Lansingerland ontwikkelt
-
Blz. 166
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 167
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 168
Beleidsveld Ruimtelijke ordening
-
Blz. 169
Doelstelling
-
Blz. 170
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 171
We werken volgens de Omgevingswet
-
Blz. 172
We voeren wet- en regelgeving op het gebied van omgevingsrecht vlot, zorgvuldig en adequaat uit
-
Blz. 173
We werken aan een sterke woonomgeving midden in de metropool
-
Blz. 174
We werken samen met onze partners aan de uitvoering van het milieubeleidsplan
-
Blz. 175
We werken samen met onze partners aan een Groen Blauwe Leefomgevingsvisie
-
Blz. 176
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 177
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 178
Beleidsveld Infrastructuur en mobiliteit
-
Blz. 179
Doelstelling
-
Blz. 180
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 181
We werken aan een duurzame en veilige bereikbaarheid
-
Blz. 182
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 183
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 184
Beleidsveld Economische ontwikkeling
-
Blz. 185
Doelstelling
-
Blz. 186
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 187
Beter benutten en organiseren van bedrijventerreinen
-
Blz. 188
Nieuwe werklocaties in gebiedsontwikkelingen
-
Blz. 189
Samen met onze partners versterken we onze positie als Home of Horti Science
-
Blz. 190
Verduurzamen, digitaliseren, circulair grondstoffengebruik
-
Blz. 191
We versterken de centrumgebieden
-
Blz. 192
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 193
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 194
Beleidsveld Duurzaamheid
-
Blz. 195
Doelstelling
-
Blz. 196
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 197
Concentreren: focus op de grootste impact
-
Blz. 198
Normaliseren: Duurzaamheid als vast onderdeel van de norm
-
Blz. 199
Toevertrouwen: benutten van de kracht van de samenleving
-
Blz. 200
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 201
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 202
Kengetallen Lansingerland ontwikkelt
-
Blz. 203
Toelichting op kengetallen Lansingerland ontwikkelt
-
Blz. 204
Programma 7: Grondzaken
-
Blz. 205
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 206
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 207
Beleidsveld: Grondexploitatie
-
Blz. 208
Doelstelling
-
Blz. 209
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 210
We actualiseren de grondexploitaties en risicoanalyse
-
Blz. 211
We verkopen bouwgrond voor woningbouw en bedrijven
-
Blz. 212
We verkopen gronden conform de Nota Grondbeleid
-
Blz. 213
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 214
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 215
Kengetallen Grondzaken
-
Blz. 216
Toelichting op kengetallen Grondzaken
-
Blz. 217
Overzicht Algemene Dekkingsmiddelen
-
Blz. 218
Inleiding
-
Blz. 219
Overzicht: Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 220
Overzicht baten en lasten algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 221
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 222
Overzicht Overhead
-
Blz. 223
Inleiding
-
Blz. 224
Overzicht Overhead
-
Blz. 225
Onderdelen Overhead
-
Blz. 226
Personeel
-
Blz. 227
Uitbestede bedrijfsvoering
-
Blz. 228
Huisvesting
-
Blz. 229
Automatisering
-
Blz. 230
Grondexploitaties
-
Blz. 231
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 232
Paragrafen
-
Blz. 233
Inleiding
-
Blz. 234
Paragraaf Lokale heffingen
-
Blz. 235
Inleiding
-
Blz. 236
Overzicht opbrengst lokale heffingen
-
Blz. 237
COELO Atlas en woonlasten
-
Blz. 238
Woonlasten en de tarieven in de regio
-
Blz. 239
Onroerende zaakbelasting (OZB)
-
Blz. 240
Opbrengsten onroerende zaakbelasting
-
Blz. 241
Waardering Onroerende zaken (WOZ)
-
Blz. 242
Baten en lasten afvalstoffenheffing en dekkingspercentage
-
Blz. 243
Baten en lasten rioolheffing en dekkingspercentage
-
Blz. 244
Kwijtscheldingen
-
Blz. 245
Lasten kwijtscheldingen
-
Blz. 246
Paragraaf Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 247
Inleiding
-
Blz. 248
Risicobeheersing in de gemeente Lansingerland
-
Blz. 249
Inventarisatie risico’s
-
Blz. 250
Toelichting risico's
-
Blz. 251
Beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 252
Benodigde weerstandscapaciteit
-
Blz. 253
Beoordeling weerstandsvermogen
-
Blz. 254
Prognose ontwikkeling weerstandsvermogen en (risico) Vennootschapsbelasting
-
Blz. 255
Financiële kengetallen
-
Blz. 256
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 257
Algemeen
-
Blz. 258
Beheerplannen
-
Blz. 259
Groen
-
Blz. 260
Civiele Kunstwerken (water)
-
Blz. 261
Wegen
-
Blz. 262
Riolering
-
Blz. 263
Gebouwen
-
Blz. 264
Paragraaf Financiering en treasury
-
Blz. 265
Inleiding
-
Blz. 266
Treasurybeleid
-
Blz. 267
Risicobeheer
-
Blz. 268
Renteschema
-
Blz. 269
Financieringsbehoefte
-
Blz. 270
Garantstellingen en borgstellingen
-
Blz. 271
EMU saldo
-
Blz. 272
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 273
Inleiding
-
Blz. 274
Personeel en Organisatie
-
Blz. 275
Financiën en Planning & Control
-
Blz. 276
Audit en AO/IC
-
Blz. 277
Informatievoorziening en Automatisering
-
Blz. 278
Juridische zaken
-
Blz. 279
Dienstverlening
-
Blz. 280
Inkoop
-
Blz. 281
Communicatie
-
Blz. 282
Informatieveiligheid en Privacy
-
Blz. 283
Frauderisico
-
Blz. 284
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 285
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 286
Inleiding
-
Blz. 287
Overzicht
-
Blz. 288
Bedrijvenschap Hoefweg
-
Blz. 289
BLEIZO
-
Blz. 290
DCMR Milieudienst Rijnmond
-
Blz. 291
Jeugdhulp Rijnmond
-
Blz. 292
Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH)
-
Blz. 293
GGD Rotterdam-Rijnmond
-
Blz. 294
Recreatieschap Rottemeren
-
Blz. 295
HSL-Zuid
-
Blz. 296
SVHW (Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie, Heffingen en Waardebepaling)
-
Blz. 297
(VRR) Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond
-
Blz. 298
Dunea
-
Blz. 299
Stedin Holding N.V.
-
Blz. 300
Bank Nederlandse Gemeenten
-
Blz. 301
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 302
Grondbeleid
-
Blz. 303
Grondexploitatie, risico’s en weerstandsvermogen
-
Blz. 304
Openbaarheidsparagraaf Wet open overheid (Woo)
-
Blz. 305
Wet open overheid
-
Blz. 306
Jaarrekening
-
Blz. 307
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 308
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 309
Overzicht van baten en lasten en toelichting
-
Blz. 310
Overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
-
Blz. 311
Overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
-
Blz. 312
Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
-
Blz. 313
WNT-norm
-
Blz. 314
Rechtmatigheid
-
Blz. 315
Begrotingsrechtmatigheid en de kredieten
-
Blz. 316
Verschillenanalyse per programma
-
Blz. 317
Verschillenanalyse per programma
-
Blz. 318
Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 319
Incidentele lasten en baten
-
Blz. 320
Overzicht structurele en incidentele stortingen en onttrekkingen in de reserve
-
Blz. 321
Overzicht van structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 322
Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 323
Balans en toelichting
-
Blz. 324
Balans
-
Blz. 325
Activa
-
Blz. 326
Passiva
-
Blz. 327
Algemene grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 328
Inleiding
-
Blz. 329
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 330
Immateriële vaste activa
-
Blz. 331
Materiële vaste activa
-
Blz. 332
Afschrijvingen
-
Blz. 333
Financiële vaste activa
-
Blz. 334
Vlottende activa
-
Blz. 335
Vaste passiva
-
Blz. 336
Vlottende passiva
-
Blz. 337
Grondslagen voor resultaatbepaling
-
Blz. 338
Toelichting op de balans: vaste activa
-
Blz. 339
Immateriële vaste activa
-
Blz. 340
Materiële vaste activa
-
Blz. 341
Materiële vaste activa met economisch nut
-
Blz. 342
Materiële vaste activa waarvoor ter bestrijding van de kosten een heffing kan worden geheven
-
Blz. 343
Materiële vaste activa met maatschappelijk nut
-
Blz. 344
Financiële vaste activa
-
Blz. 345
Toelichting op de balans: vlottende activa
-
Blz. 346
Voorraden bouwgronden
-
Blz. 347
Bouwgronden in exploitatie
-
Blz. 348
Ramingen per complex
-
Blz. 349
Toelichting op de ramingen per complex
-
Blz. 350
Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 351
Vorderingen openbare lichamen
-
Blz. 352
Schatkistbankieren
-
Blz. 353
Overige vorderingen
-
Blz. 354
Debiteuren
-
Blz. 355
Liquide middelen
-
Blz. 356
Overlopende activa
-
Blz. 357
Overige nog te ontvangen bedragen, en de vooruitbetaalde bedragen die ten laste van volgende begrotingsjaren komen
-
Blz. 358
Toelichting op de balans: vaste passiva
-
Blz. 359
Eigen vermogen
-
Blz. 360
Verloop reserves
-
Blz. 361
Algemene reserve
-
Blz. 362
Reserve Rekenkamer
-
Blz. 363
Reserve Afronding Overbuurtsepolder
-
Blz. 364
Reserve Baggeren
-
Blz. 365
Reserve (Tijdelijke) huisvesting primair onderwijs
-
Blz. 366
Reserve Overdracht schoolgebouwen
-
Blz. 367
Reserve Sociaal Domein
-
Blz. 368
Reserve Warmtevisie
-
Blz. 369
Reserve Actieplan Omgevingswet
-
Blz. 370
Reserve Nog te maken kosten GREX
-
Blz. 371
Reserve Groot onderhoud gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 372
Reserve Onderzoekskosten
-
Blz. 373
Reserve Kapitaallasten
-
Blz. 374
Reserve Ombuiging
-
Blz. 375
Reserve Enecogelden
-
Blz. 376
Reserve kapitaallasten RvR Groenzoom
-
Blz. 377
Reserve kapitaallasten verduurzaming primair onderwijs
-
Blz. 378
Reserve boeterente leningenportefeuille
-
Blz. 379
Reserve herstelwerkzaamheden Meerpolder
-
Blz. 380
Reserve 1e inrichting en OLP
-
Blz. 381
Reserve opvang vluchtelingen Oekraïne
-
Blz. 382
Verloop voorzieningen
-
Blz. 383
Voorziening Wethouders
-
Blz. 384
Voorziening Afvloeiingsregeling personeel
-
Blz. 385
Voorziening grondexploitaties
-
Blz. 386
Voorziening Riolering met specifieke besteding
-
Blz. 387
Voorziening Afvalstofheffing met specifieke besteding
-
Blz. 388
Voorziening verlofsparen
-
Blz. 389
Voorziening Regeling RVU
-
Blz. 390
Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
-
Blz. 391
Toelichting op de balans: vlottende passiva
-
Blz. 392
Vlottende passiva
-
Blz. 393
Netto-vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 394
Overlopende passiva
-
Blz. 395
Verplichtingen die in het begrotingsjaar zijn opgebouwd en die in een volgend begrotingsjaar tot betaling komen met uitzondering van jaarlijks terugkerende arbeidskosten gerelateerde verplichtingen van vergelijkbaar volume
-
Blz. 396
De van Europese en Nederlandse overheidslichamen ontvangen voorschotbedragen voor uitkeringen met een specifiek bestedingsdoel die dienen te dekking van lasten van volgende begrotingsjaren
-
Blz. 397
Overige vooruitontvangen bedragen
-
Blz. 398
Niet in de balans opgenomen belangrijke financiële verplichtingen
-
Blz. 399
Waarborgen en garanties
-
Blz. 400
Toelichting juridische geschillen
-
Blz. 401
Langlopende financiële verplichtingen
-
Blz. 402
Verplichtingen uit hoofde van de overeenkomsten voor doordecentralisatie
-
Blz. 403
Europese aanbestedingen
-
Blz. 404
Financiële gevolgen boekenonderzoek Belastingdienst
-
Blz. 405
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 406
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 407
Bijlagen jaarrekening
-
Blz. 408
Single Information Single Audit (SiSa)
-
Blz. 409
Bijlagen jaarrekening
-
Blz. 410
Single Information Single Audit (SiSa)
-
Blz. 411
Overzicht van de gerealiseerde baten en lasten per taakveld
-
Blz. 412
Overzicht gerealiseerde baten en lasten per taakveld
-
Blz. 413
Toelichting
-
Blz. 414
Bijlagen overige
-
Blz. 415
Overheveling incidentele budgetten
-
Blz. 416
Budgetoverheveling 2023
-
Blz. 417
Toelichting budgetoverhevelingen 2023
-
Blz. 418
Verplichte BBV indicatoren
-
Blz. 419
Verplichte BBV indicatoren
-
Blz. 420
Stand van Zaken Collegeprogramma
-
Blz. 421
Stand van Zaken Collegeprogramma
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap