-
Blz. 1
Jaarstukken 2022
-
Blz. 2
Jaarstukken 2022
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Managementsamenvatting
-
Blz. 5
Bestuurlijke samenvatting
-
Blz. 6
Beleidsinhoudelijk resultaat
-
Blz. 7
Financieel resultaat
-
Blz. 8
Solide financiële uitgangspositie voor de komende jaren
-
Blz. 9
Financiële verschillen t.o.v. Slotwijziging 2022
-
Blz. 10
Financiële verschillen t.o.v. Slotwijziging 2022
-
Blz. 11
Toelichting per afwijking
-
Blz. 12
Jaarverslag
-
Blz. 13
Programma 1: Bestuur en dienstverlening
-
Blz. 14
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 15
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 16
Beleidsveld Gemeenteraad, college en griffie
-
Blz. 17
Doelstelling
-
Blz. 18
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 19
We werken aan de samenwerking tussen ambtelijke organisatie, college en gemeenteraad
-
Blz. 20
We zetten het waarstaatjegemeente-onderzoek om in concrete actiepunten om het vertrouwen in het bestuur te verhogen
-
Blz. 21
We zorgen voor adequate en actieve informatieverstrekking aan de gemeenteraad
-
Blz. 22
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 23
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 24
Beleidsveld Samenwerking en Participatie
-
Blz. 25
Doelstelling
-
Blz. 26
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 27
We zetten in op burgerparticipatie
-
Blz. 28
We werken aan regionale positionering en bestuurlijke profilering
-
Blz. 29
We gaan aan de slag met de implementatie van de nieuwe Nota Verbonden Partijen
-
Blz. 30
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 31
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 32
Beleidsveld Dienstverlening
-
Blz. 33
Doelstelling
-
Blz. 34
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 35
In onze dienstverlening hebben we aandacht voor iedereen
-
Blz. 36
We verbeteren onze bereikbaarheid
-
Blz. 37
We bouwen voort aan digitale toegankelijkheid en bereikbaarheid
-
Blz. 38
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 39
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 40
Kengetallen Bestuur en dienstverlening
-
Blz. 41
Toelichting op kengetallen Bestuur en dienstverlening
-
Blz. 42
Programma 2: Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 43
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 44
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 45
Beleidsveld Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 46
Doelstelling
-
Blz. 47
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 48
Een leefbare wijk is een veilige wijk.
-
Blz. 49
We pakken ondermijning aan
-
Blz. 50
We versterken samenwerking en grijpen vroegtijdig in
-
Blz. 51
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 52
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 53
Kengetallen Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 54
Toelichting op kengetallen Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 55
Programma 3: Sport, cultuur en onderwijs
-
Blz. 56
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 57
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 58
Beleidsveld Sport
-
Blz. 59
Doelstelling
-
Blz. 60
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 61
We realiseren, onderhouden en verhuren gemeentelijke sportaccommodaties voor gebruik door scholen, verenigingen en particulieren
-
Blz. 62
We stimuleren sportbeoefening en zorgen dat sport en bewegen bereikbaar is voor al onze inwoners
-
Blz. 63
We versterken de Lansingerlandse sportsector met het lokale Sportakkoord
-
Blz. 64
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 65
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 66
Beleidsveld Cultuur
-
Blz. 67
Doelstelling
-
Blz. 68
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 69
Een cultuurhuis in elke kern
-
Blz. 70
Stimuleren, verbinden en presenteren van het culturele aanbod
-
Blz. 71
Subsidiëren en bestendigen van het bibliotheekwerk
-
Blz. 72
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 73
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 74
Beleidsveld Onderwijs en kinderopvang
-
Blz. 75
Doelstelling
-
Blz. 76
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 77
We zorgen voor het toezicht op de naleving van de leerplichtwet
-
Blz. 78
We zorgen voor een toegankelijk aanbod aan kinderopvang en voorzieningen van voor- en vroegschoolse educatie
-
Blz. 79
We geven uitvoering aan ons onderwijsbeleid door samenwerking met onze partners
-
Blz. 80
We voldoen aan onze wettelijke taken op het gebied van onderwijsvesting, onder meer door het uitvoeren van het Integraal Huisvestingsplan Primair Onderwijs (IHP)
-
Blz. 81
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 82
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 83
Kengetallen Sport, cultuur en onderwijs
-
Blz. 84
Toelichting op kengetallen Sport, cultuur en onderwijs
-
Blz. 85
Programma 4: Sociaal Domein
-
Blz. 86
Beoogd maatschappelijk effect:
-
Blz. 87
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 88
Beleidsveld Samenleving
-
Blz. 89
Doelstelling
-
Blz. 90
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 91
We waarborgen de publieke gezondheid in onze gemeente
-
Blz. 92
We realiseren opvanglocaties en maatschappelijke voorzieningen voor ontheemde Oekraïners
-
Blz. 93
We voeren de Wet inburgering uit
-
Blz. 94
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 95
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 96
Beleidsveld Jeugd
-
Blz. 97
Doelstelling
-
Blz. 98
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 99
Grip op Jeugdhulp
-
Blz. 100
Samenleving aan zet
-
Blz. 101
Investeren in Preventie
-
Blz. 102
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 103
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 104
Beleidsveld Participatie
-
Blz. 105
Doelstelling
-
Blz. 106
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 107
We zetten ons in om zoveel mogelijk mensen aan het werk te helpen
-
Blz. 108
We leveren maatwerk aan bijstandsgerechtigde inwoners
-
Blz. 109
We voorkomen schuldenproblematiek bij onze inwoners
-
Blz. 110
We voorkomen dat inwoners een bijstandsuitkering nodig hebben
-
Blz. 111
We ondersteunen inwoners met een laag inkomen met regelingen die bijdragen aan kansengelijkheid en bestaanszekerheid
-
Blz. 112
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 113
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 114
Beleidsveld Maatschappelijke ondersteuning
-
Blz. 115
Doelstelling
-
Blz. 116
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 117
We werken aan een breed preventieprogramma
-
Blz. 118
We zetten in op preventie om de geestelijke en lichamelijke gezondheid van inwoners te verbeteren
-
Blz. 119
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 120
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 121
Kengetallen Sociaal Domein
-
Blz. 122
Toelichting op kengetallen Sociaal Domein
-
Blz. 123
Programma 5: Kwaliteit openbare ruimte
-
Blz. 124
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 125
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 126
Beleidsveld Beheer Openbare ruimte
-
Blz. 127
Doelstelling
-
Blz. 128
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 129
We beheren en onderhouden de openbare ruimte en voeren de werkzaamheden op basis van de beheerplannen uit
-
Blz. 130
We betrekken inwoners bij het beheer en onderhoud van de openbare ruimte en meten de mate van tevredenheid
-
Blz. 131
We maken wijken toekomstbestendig door bij renovaties aandacht te hebben voor duurzaamheid
-
Blz. 132
We zorgen voor een veilige buitenruimte
-
Blz. 133
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 134
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 135
Beleidsveld Afval- en afvalwatermanagement
-
Blz. 136
Doelstelling
-
Blz. 137
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 138
We faciliteren de inzameling en verwerking van het hemelwater
-
Blz. 139
We geven uitvoering aan het Afvalbeleid
-
Blz. 140
We meten de tevredenheid van inwoners over de inzameling en verwerking van afvalwater
-
Blz. 141
We meten de tevredenheid van inwoners over de inzameling van huishoudelijk afval
-
Blz. 142
We starten de bouw van het nieuwe Afvalbrengstation
-
Blz. 143
We zorgen voor de inzameling en transport van stedelijk afvalwater
-
Blz. 144
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 145
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 146
Beleidsveld Vastgoed
-
Blz. 147
Doelstelling
-
Blz. 148
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 149
We optimaliseren het maatschappelijk en financieel rendement van de panden
-
Blz. 150
We verduurzamen het gemeentelijk vastgoed
-
Blz. 151
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 152
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 153
Kengetallen Kwaliteit openbare ruimte
-
Blz. 154
Toelichting op kengetallen Kwaliteit openbare ruimte
-
Blz. 155
Programma 6: Lansingerland ontwikkelt
-
Blz. 156
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 157
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 158
Beleidsveld Ruimtelijke ordening
-
Blz. 159
Doelstelling
-
Blz. 160
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 161
We participeren in bestuurlijke trajecten voor Rotterdam The Hague Airport
-
Blz. 162
We voeren wet- en regelgeving op het gebied van omgevingsrecht vlot, zorgvuldig en adequaat uit
-
Blz. 163
We werken aan een sterke woonomgeving midden in de metropool
-
Blz. 164
We werken samen met onze partners aan de uitvoering van het milieubeleidsplan
-
Blz. 165
We werken samen met onze partners aan een Groen Blauwe Leefomgevingsvisie
-
Blz. 166
We bereiden voor en implementeren werkprocessen Omgevingswet
-
Blz. 167
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 168
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 169
Beleidsveld Infrastructuur en mobiliteit
-
Blz. 170
Doelstelling
-
Blz. 171
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 172
We werken aan een duurzame en veilige bereikbaarheid
-
Blz. 173
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 174
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 175
Beleidsveld Economische ontwikkeling
-
Blz. 176
Doelstelling
-
Blz. 177
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 178
Samen met onze partners versterken we onze positie als Home of Horti Science
-
Blz. 179
Uitvoering ontwikkelperspectief Bleizo-West
-
Blz. 180
Beter benutten en organiseren van bedrijventerreinen
-
Blz. 181
We versterken de centrumgebieden
-
Blz. 182
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 183
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 184
Beleidsveld Duurzaamheid
-
Blz. 185
Doelstelling
-
Blz. 186
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 187
Concentreren: focus op de grootste impact
-
Blz. 188
Normaliseren: Duurzaamheid als vast onderdeel van de norm
-
Blz. 189
Toevertrouwen: benutten van de kracht van de samenleving
-
Blz. 190
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 191
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 192
Kengetallen Lansingerland ontwikkelt
-
Blz. 193
Toelichting op kengetallen Lansingerland ontwikkelt
-
Blz. 194
Programma 7: Grondzaken
-
Blz. 195
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 196
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 197
Beleidsveld: Grondexploitatie
-
Blz. 198
Doelstelling
-
Blz. 199
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 200
We actualiseren de grondexploitaties en risicoanalyse
-
Blz. 201
We verkopen bouwgrond voor woningbouw en bedrijven
-
Blz. 202
We verkopen gronden conform de Nota Grondbeleid
-
Blz. 203
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 204
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 205
Kengetallen Grondzaken
-
Blz. 206
Toelichting op kengetallen Grondzaken
-
Blz. 207
Overzicht Algemene Dekkingsmiddelen
-
Blz. 208
Inleiding
-
Blz. 209
Overzicht Overhead
-
Blz. 210
Inleiding
-
Blz. 211
Overzicht Overhead
-
Blz. 212
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 213
Paragrafen
-
Blz. 214
Inleiding
-
Blz. 215
Paragraaf Lokale heffingen
-
Blz. 216
Inleiding
-
Blz. 217
Overzicht opbrengst lokale heffingen
-
Blz. 218
COELO 2022 en woonlasten
-
Blz. 219
Woonlasten en de tarieven in de regio
-
Blz. 220
Onroerende zaakbelasting (OZB)
-
Blz. 221
Opbrengsten onroerende zaakbelasting
-
Blz. 222
Waardering Onroerende zaken (WOZ)
-
Blz. 223
Afvalstoffenheffing
-
Blz. 224
Baten en lasten afvalstoffenheffing en dekkingspercentage
-
Blz. 225
Rioolheffing
-
Blz. 226
Baten en lasten rioolheffing en dekkingspercentage
-
Blz. 227
Lijkbezorgingsrechten
-
Blz. 228
Leges Bouwvergunningen
-
Blz. 229
Hondenbelasting
-
Blz. 230
Marktgelden en precariobelasting (uitstallingen)
-
Blz. 231
Leges burgerzaken
-
Blz. 232
Kwijtscheldingen
-
Blz. 233
Lasten kwijtscheldingen
-
Blz. 234
Paragraaf Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 235
Inleiding
-
Blz. 236
Risicobeheersing in de gemeente Lansingerland
-
Blz. 237
Inventarisatie risico’s
-
Blz. 238
toelichting risico's
-
Blz. 239
Beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 240
Benodigde weerstandscapaciteit
-
Blz. 241
Beoordeling weerstandsvermogen
-
Blz. 242
Prognose ontwikkeling weerstandsvermogen en (risico) Vennootschapsbelasting
-
Blz. 243
Financiële kengetallen
-
Blz. 244
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 245
Algemeen
-
Blz. 246
Beheerplannen
-
Blz. 247
Groen
-
Blz. 248
Civiele Kunstwerken (water)
-
Blz. 249
Wegen
-
Blz. 250
Riolering
-
Blz. 251
Gebouwen
-
Blz. 252
Paragraaf Financiering en treasury
-
Blz. 253
Inleiding
-
Blz. 254
Treasurybeleid
-
Blz. 255
Risicobeheer
-
Blz. 256
Renteschema
-
Blz. 257
Financieringsbehoefte
-
Blz. 258
Garantstellingen en borgstellingen
-
Blz. 259
EMU saldo
-
Blz. 260
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 261
Inleiding
-
Blz. 262
Personeel en Organisatie
-
Blz. 263
Financiën en Planning & Control
-
Blz. 264
Audit en AO/IC
-
Blz. 265
Informatievoorziening en Automatisering
-
Blz. 266
Juridische zaken
-
Blz. 267
Dienstverlening
-
Blz. 268
Inkoop
-
Blz. 269
Communicatie
-
Blz. 270
Informatieveiligheid en Privacy
-
Blz. 271
Frauderisico
-
Blz. 272
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 273
Inleiding
-
Blz. 274
Overzicht
-
Blz. 275
Bedrijvenschap Hoefweg
-
Blz. 276
BLEIZO
-
Blz. 277
DCMR Milieudienst Rijnmond
-
Blz. 278
Jeugdhulp Rijnmond
-
Blz. 279
Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH)
-
Blz. 280
Gemeenschappelijke Regeling GGD Rotterdam-Rijnmond
-
Blz. 281
Recreatieschap Rottemeren
-
Blz. 282
Schadevergoedingsschap HSL-Zuid, A16 en A4
-
Blz. 283
SVHW (Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie, Heffingen en Waardebepaling)
-
Blz. 284
Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond
-
Blz. 285
NV Duinwaterbedijf Zuid-Holland (Handelsnaam Dunea)
-
Blz. 286
Eneco Groep
-
Blz. 287
Stedin Groep
-
Blz. 288
Stichting Parkmanagement Bedrijvenpark Oudeland (PMBO)
-
Blz. 289
Bank Nederlandse Gemeenten
-
Blz. 290
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 291
Grondbeleid
-
Blz. 292
Grondexploitatie, risico’s en weerstandsvermogen
-
Blz. 293
Openbaarheidsparagraaf Wet open overheid (Woo)
-
Blz. 294
Wet open overheid
-
Blz. 295
Jaarrekening
-
Blz. 296
Overzicht van baten en lasten en toelichting
-
Blz. 297
Overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
-
Blz. 298
Overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
-
Blz. 299
Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
-
Blz. 300
Apparaatslasten
-
Blz. 301
WNT-norm
-
Blz. 302
Verloop van de post ‘Onvoorzien’
-
Blz. 303
Rechtmatigheid
-
Blz. 304
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 305
Begrotingsrechtmatigheid en de programma's
-
Blz. 306
Rechtmatigheid financiële beheershandelingen in processen
-
Blz. 307
Begrotingsrechtmatigheid en de kredieten
-
Blz. 308
Verschillenanalyse per programma
-
Blz. 309
Verschillenanalyse per programma
-
Blz. 310
Programma 1 Bestuur en dienstverlening
-
Blz. 311
Programma 2 Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 312
Programma 3 Sport, Cultuur en Onderwijs
-
Blz. 313
Programma 4 Sociaal Domein
-
Blz. 314
Programma 5 Kwaliteit Openbare Ruimte
-
Blz. 315
Programma 6 Lansingerland Ontwikkelt
-
Blz. 316
Programma 7 Grondzaken
-
Blz. 317
Overzicht Algemene Dekkingsmiddelen
-
Blz. 318
Overzicht Overhead
-
Blz. 319
Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 320
Incidentele lasten en baten
-
Blz. 321
Overzicht structurele en incidentele stortingen en onttrekkingen in de reserve
-
Blz. 322
Overzicht van structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 323
Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 324
Balans en toelichting
-
Blz. 325
Balans
-
Blz. 326
Activa
-
Blz. 327
Passiva
-
Blz. 328
Algemene grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 329
Inleiding
-
Blz. 330
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 331
Immateriële vaste activa
-
Blz. 332
Materiële vaste activa
-
Blz. 333
Afschrijvingen
-
Blz. 334
Financiële vaste activa
-
Blz. 335
Vlottende activa
-
Blz. 336
Vaste passiva
-
Blz. 337
Vlottende passiva
-
Blz. 338
Grondslagen voor resultaatbepaling
-
Blz. 339
Toelichting op de balans: vaste activa
-
Blz. 340
Immateriële vaste activa
-
Blz. 341
Materiële vaste activa
-
Blz. 342
Materiële vaste activa met economisch nut
-
Blz. 343
Materiële vaste activa waarvoor ter bestrijding van de kosten een heffing kan worden geheven
-
Blz. 344
Materiële vaste activa met maatschappelijk nut
-
Blz. 345
Financiële vaste activa
-
Blz. 346
Toelichting op de balans: vlottende activa
-
Blz. 347
Voorraden bouwgronden
-
Blz. 348
Bouwgronden in exploitatie
-
Blz. 349
Ramingen per complex
-
Blz. 350
Toelichting op de ramingen per complex
-
Blz. 351
Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 352
Vorderingen openbare lichamen
-
Blz. 353
Schatkistbankieren
-
Blz. 354
Overige vorderingen
-
Blz. 355
Debiteuren Sociale Zaken
-
Blz. 356
Liquide middelen
-
Blz. 357
Overlopende activa
-
Blz. 358
Overige nog te ontvangen bedragen, en de vooruitbetaalde bedragen die ten laste van volgende begrotingsjaren komen
-
Blz. 359
Toelichting op de balans: vaste passiva
-
Blz. 360
Eigen vermogen
-
Blz. 361
Verloop reserves
-
Blz. 362
Algemene reserve
-
Blz. 363
Reserve Rekenkamer
-
Blz. 364
Reserve Afronding Overbuurtsepolder
-
Blz. 365
Reserve Baggeren
-
Blz. 366
Reserve (Tijdelijke) huisvesting primair onderwijs
-
Blz. 367
Reserve Overdracht schoolgebouwen
-
Blz. 368
Reserve Sociaal Domein
-
Blz. 369
Reserve Warmtevisie
-
Blz. 370
Reserve Actieplan Omgevingswet
-
Blz. 371
Reserve Nog te maken kosten GREX
-
Blz. 372
Reserve Groot onderhoud gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 373
Reserve Onderzoekskosten
-
Blz. 374
Reserve Kapitaallasten
-
Blz. 375
Reserve Ombuiging
-
Blz. 376
Reserve Crisismaatregelen (n.a.v. Corona)
-
Blz. 377
Reserve Enecogelden
-
Blz. 378
Reserve kapitaallasten RvR Groenzoom
-
Blz. 379
Reserve kapitaallasten verduurzaming primair onderwijs
-
Blz. 380
Reserve boeterente leningenportefeuille
-
Blz. 381
Reserve herstelwerkzaamheden Meerpolder
-
Blz. 382
Reserve 1e inrichting en OLP
-
Blz. 383
Reserve opvang vluchtelingen Oekraïne
-
Blz. 384
Verloop voorzieningen
-
Blz. 385
Voorziening Wethouders
-
Blz. 386
Voorziening Afvloeiingsregeling personeel
-
Blz. 387
Voorziening grondexploitaties
-
Blz. 388
Voorziening Riolering met specifieke besteding
-
Blz. 389
Voorziening Afvalstofheffing met specifieke besteding
-
Blz. 390
Voorziening verlofsparen
-
Blz. 391
Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
-
Blz. 392
Toelichting op de balans: vlottende passiva
-
Blz. 393
Vlottende passiva
-
Blz. 394
Netto-vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 395
Overlopende passiva
-
Blz. 396
Verplichtingen die in het begrotingsjaar zijn opgebouwd en die in een volgend begrotingsjaar tot betaling komen met uitzondering van jaarlijks terugkerende arbeidskosten gerelateerde verplichtingen van vergelijkbaar volume
-
Blz. 397
De van Europese en Nederlandse overheidslichamen ontvangen voorschotbedragen voor uitkeringen met een specifiek bestedingsdoel die dienen te dekking van lasten van volgende begrotingsjaren
-
Blz. 398
Overige vooruitontvangen bedragen
-
Blz. 399
Niet in de balans opgenomen belangrijke financiële verplichtingen
-
Blz. 400
Waarborgen en garanties
-
Blz. 401
Toelichting juridische geschillen
-
Blz. 402
Langlopende financiële verplichtingen
-
Blz. 403
Verplichtingen uit hoofde van de overeenkomsten voor doordecentralisatie
-
Blz. 404
Europese aanbestedingen
-
Blz. 405
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 406
XXXX
-
Blz. 407
Bijlagen jaarrekening
-
Blz. 408
Single Information Single Audit (SiSa)
-
Blz. 409
Bijlagen jaarrekening
-
Blz. 410
Single Information Single Audit (SiSa)
-
Blz. 411
Overzicht van de gerealiseerde baten en lasten per taakveld
-
Blz. 412
Overzicht gerealiseerde baten en lasten per taakveld
-
Blz. 413
Toelichting
-
Blz. 414
Bijlagen overige
-
Blz. 415
Overheveling incidentele budgetten
-
Blz. 416
Budgetoverheveling 2022
-
Blz. 417
Toelichting budgetoverhevelingen 2022
-
Blz. 418
Verplichte BBV indicatoren
-
Blz. 419
Verplichte BBV indicatoren
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap