-
Blz. 1
Jaarstukken 2019
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Managementsamenvatting
-
Blz. 4
Bestuurlijke samenvatting
-
Blz. 5
Beleidsinhoudelijk resultaat
-
Blz. 6
Financiële verschillen t.o.v. Slotwijziging 2019
-
Blz. 7
Financiële verschillen t.o.v. Slotwijziging 2019
-
Blz. 8
Toelichting per afwijking
-
Blz. 9
Goede financiële uitgangspositie voor de komende jaren
-
Blz. 10
Financieel resultaat
-
Blz. 11
Programma 1: Bestuur en Dienstverlening
-
Blz. 12
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 13
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 14
Beleidsveld Gemeenteraad, College en Griffie
-
Blz. 15
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 16
Lansingerland is een bestuurskrachtige gemeente met een efficiënt en integer bestuur, waarbij openheid de norm is
-
Blz. 17
Gewoon Doen
-
Blz. 18
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 19
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 20
Kengetallen Gemeenteraad, College en Griffie
-
Blz. 21
Beleidsveld Samenwerking
-
Blz. 22
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 23
Effectievere samenwerking en participatie
-
Blz. 24
Governance
-
Blz. 25
Regionale positionering en gebiedspromotie
-
Blz. 26
Flexibel investeren in verbinding door participatie
-
Blz. 27
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 28
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 29
Kengetallen Samenwerking
-
Blz. 30
Beleidsveld Dienstverlening
-
Blz. 31
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 32
Een optimale dienstverlening voor onze inwoners, ondernemers en organisaties!
-
Blz. 33
De Lansingerlander centraal
-
Blz. 34
Het (t)huis van de gemeente
-
Blz. 35
Dicht bij de inwoners
-
Blz. 36
Klachten, bezwaren en Wob-verzoeken
-
Blz. 37
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 38
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 39
Kengetallen Dienstverlening
-
Blz. 40
Programma 2: Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 41
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 42
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 43
Beleidsveld Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 44
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 45
Een veilig Lansingerland
-
Blz. 46
Criminaliteit, overlast en leefbaarheid
-
Blz. 47
Veiligheidsbeleving en burgerparticipatie
-
Blz. 48
Crisisorganisatie
-
Blz. 49
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 50
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 51
Kengetallen Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 52
Programma 3: Sport, Cultuur en Onderwijs
-
Blz. 53
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 54
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 55
Beleidsveld Sport
-
Blz. 56
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 57
Sporten is voor iedereen toegankelijk en we hebben voldoende, adequate en zo duurzaam mogelijke sportaccommodaties
-
Blz. 58
Sport- en beweegnota
-
Blz. 59
LED-verlichting sportvelden
-
Blz. 60
Optimalisatie sportpark Hoge Land
-
Blz. 61
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 62
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 63
Kengetallen Sport
-
Blz. 64
Beleidsveld Cultuur
-
Blz. 65
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 66
Voldoende en verbindend cultuuraanbod dat toegankelijk is voor iedereen
-
Blz. 67
Cultuureducatie en cultuurparticipatie
-
Blz. 68
Cultuurhuizen
-
Blz. 69
Bibliotheek
-
Blz. 70
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 71
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 72
Kengetallen Cultuur
-
Blz. 73
Beleidsveld Onderwijs en Kinderopvang
-
Blz. 74
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 75
Goed en passend toekomstgericht onderwijs voor iedereen dichtbij
-
Blz. 76
Nieuw beleid onderwijsachterstanden en Voor- en Vroegschoolse Educatie
-
Blz. 77
Uitvoering Visienota Onderwijs
-
Blz. 78
Opstellen Integraal Huisvestingsplan primair onderwijs
-
Blz. 79
Vervangende nieuwbouw basisscholen PWA en Kwakel
-
Blz. 80
Heronderhandeling doordecentralisatievergoedingen
-
Blz. 81
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 82
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 83
Kengetallen Onderwijs en Kinderopvang
-
Blz. 84
Programma 4: Sociaal Domein
-
Blz. 85
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 86
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 87
Beleidsveld Samenleving
-
Blz. 88
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 89
Een sterke en verbonden samenleving waaraan iedereen naar vermogen meedoet
-
Blz. 90
We ondersteunen een gezonde samenleving
-
Blz. 91
We zetten in op doorontwikkeling van het sociaal domein
-
Blz. 92
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 93
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 94
Kengetallen Samenleving
-
Blz. 95
Beleidsveld Jeugd
-
Blz. 96
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 97
Kinderen en jongeren groeien veilig en gezond op en ontwikkelen zich tot zelfredzame inwoners
-
Blz. 98
We benutten de eigen kracht van jeugdigen en hun ouders/verzorgers
-
Blz. 99
We voorkomen problemen bij risicogroepen en zetten in op preventie (Jeugd)
-
Blz. 100
We verbeteren of stabiliseren de probleemsituatie (Jeugd)
-
Blz. 101
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 102
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 103
Kengetallen Jeugd
-
Blz. 104
Beleidsveld Participatie
-
Blz. 105
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 106
Financieel zelfredzame, betrokken volwassenen die geen beroep hoeven te doen op de gemeente
-
Blz. 107
Inwoners zijn financieel zelfredzaam
-
Blz. 108
We voorkomen problemen bij risicogroepen en zetten in op preventie (Participatie)
-
Blz. 109
We verbeteren of stabiliseren de probleemsituatie (Participatie)
-
Blz. 110
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 111
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 112
Kengetallen Participatie
-
Blz. 113
Beleidsveld Maatschappelijke Ondersteuning
-
Blz. 114
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 115
Zelfredzame, betrokken en vitale inwoners
-
Blz. 116
We benutten de eigen kracht van de samenleving, volwassenen en ouderen
-
Blz. 117
We voorkomen problemen bij risicogroepen en zetten in op preventie (Wmo)
-
Blz. 118
We verbeteren of stabiliseren de probleemsituatie (Wmo)
-
Blz. 119
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 120
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 121
Kengetallen Maatschappelijke Ondersteuning
-
Blz. 122
Programma 5: Kwaliteit Openbare Ruimte
-
Blz. 123
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 124
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 125
Beleidsveld Beheer Openbare ruimte
-
Blz. 126
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 127
Een duurzaam ingerichte en onderhouden leefomgeving, die technisch op orde is en aansluit op de behoeften van de gebruikers
-
Blz. 128
We beheren en onderhouden de openbare ruimte en voeren de werkzaamheden op basis van de beheerplannen uit
-
Blz. 129
We betrekken inwoners bij het beheer en onderhoud van de openbare ruimte en meten de mate van tevredenheid
-
Blz. 130
We zorgen voor een veilige buitenruimte
-
Blz. 131
We maken wijken toekomstbestendig door bij renovaties aandacht te hebben voor klimaatadaptatie
-
Blz. 132
Samen met onze partners werken we aan de verbetering van de waterkwaliteit
-
Blz. 133
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 134
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 135
Kengetallen Beheer Openbare Ruimte
-
Blz. 136
Beleidsveld Afval- en Afvalwatermanagement
-
Blz. 137
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 138
Het duurzaam en kostenbewust inzamelen en transporteren van (afval)water en huishoudelijk afval
-
Blz. 139
We zorgen voor de inzameling en transport van stedelijk afvalwater
-
Blz. 140
We zorgen voor inzameling en verwerking van het hemelwater
-
Blz. 141
We zorgen voor een optimale grondwaterstand in het openbaar gebied
-
Blz. 142
We zijn ambitieus in onze doelstellingen en leggen deze vast in nieuw beleid
-
Blz. 143
We doen onderzoek naar de voor- en nadelen van diverse inzamel- en verwerkingsmethoden
-
Blz. 144
Tevredenheid over inzameling en verwerking van afvalwater beter in beeld
-
Blz. 145
Tevredenheid over afvalinzameling beter in beeld
-
Blz. 146
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 147
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 148
Kengetallen Afval- en Afvalwatermanagement
-
Blz. 149
Programma 6: Lansingerland ontwikkelt
-
Blz. 150
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 151
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 152
Beleidsveld Ruimtelijke Ordening
-
Blz. 153
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 154
Ruimtelijke ontwikkelingen die bij dragen aan goed wonen, ondernemen, werken en recreëren
-
Blz. 155
Bestemmingsplannen
-
Blz. 156
Randstadrailhalte Rodenrijs
-
Blz. 157
Vergunningverlening, toezicht en handhaving
-
Blz. 158
Nieuwbouw starterswoningen
-
Blz. 159
Kader Recreatieschap Rottemeren
-
Blz. 160
Actualiseren gemeentelijke Woonvisie
-
Blz. 161
A16 Rotterdam
-
Blz. 162
Rotterdam The Hague Airport
-
Blz. 163
Nieuwbouw sociale woningen
-
Blz. 164
Visie Middengebied/Alliantie Middengebied
-
Blz. 165
Corridor A12
-
Blz. 166
HSL
-
Blz. 167
Voorbereiden op Omgevingswet 2021
-
Blz. 168
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 169
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 170
Kengetallen Ruimtelijke Ordening
-
Blz. 171
Beleidsveld Infrastructuur en Mobiliteit
-
Blz. 172
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 173
De inwoners van Lansingerland kunnen zich op een snelle, adequate en veilige manier verplaatsen
-
Blz. 174
Verkeersveiligheid
-
Blz. 175
Regionale opgaven
-
Blz. 176
Bereikbaarheid dorpskernen
-
Blz. 177
Mobiliteitsplan Berkel
-
Blz. 178
Vraaggestuurd openbaar vervoer
-
Blz. 179
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 180
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 181
Kengetallen Infrastructuur en Mobiliteit
-
Blz. 182
Beleidsveld Economische Ontwikkeling
-
Blz. 183
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 184
Een economisch succesvolle gemeente met een aantrekkelijk ondernemersklimaat
-
Blz. 185
We voeren de Economische Agenda Lansingerland 2018-2025 uit
-
Blz. 186
We werken in regionaal verband aan het economisch vestigingsklimaat
-
Blz. 187
We stimuleren de glastuinbouwsector in Lansingerland
-
Blz. 188
Markt- en standplaatsenbeleid
-
Blz. 189
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 190
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 191
Kengetallen Economische Ontwikkeling
-
Blz. 192
Beleidsveld Duurzaamheid
-
Blz. 193
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 194
Een duurzamer Lansingerland
-
Blz. 195
Energietransitie
-
Blz. 196
Circulaire economie
-
Blz. 197
Klimaatadaptatie
-
Blz. 198
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 199
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 200
Kengetallen Duurzaamheid
-
Blz. 201
Beleidsveld Vastgoedbeleid
-
Blz. 202
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 203
Gemeentelijk vastgoed zetten we in om onze maatschappelijke doelstellingen te realiseren
-
Blz. 204
Financieel rendement
-
Blz. 205
Sociaal rendement
-
Blz. 206
Veiligheid
-
Blz. 207
Duurzaamheid
-
Blz. 208
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 209
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 210
Kengetallen Vastgoedbeleid
-
Blz. 211
Programma 7: Grondzaken
-
Blz. 212
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 213
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 214
Beleidsveld Grondexploitatie
-
Blz. 215
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 216
Realiseren van gebiedsontwikkelingen binnen de financiële kaders en ruimtelijke randvoorwaarden
-
Blz. 217
Verkoop bouwgrond voor woningbouw en bedrijven
-
Blz. 218
Verkoop gronden voor marktconforme prijs
-
Blz. 219
Extra inspanningen marketing en acquisitie
-
Blz. 220
Actualiseren grondexploitaties en inschattingen risico's
-
Blz. 221
Risicomanagement
-
Blz. 222
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 223
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 224
Kengetallen Grondexploitatie
-
Blz. 225
Overzicht Algemene Dekkingsmiddelen
-
Blz. 226
Inleiding
-
Blz. 227
Overzicht Overhead
-
Blz. 228
Inleiding
-
Blz. 229
Overzicht Overhead
-
Blz. 230
Paragrafen
-
Blz. 231
Inleiding
-
Blz. 232
Paragraaf Lokale heffingen
-
Blz. 233
Inleiding
-
Blz. 234
Overzicht opbrengst lokale heffingen
-
Blz. 235
COELO 2019 en woonlasten en tarieven regio
-
Blz. 236
Woonlasten en de tarieven in de regio
-
Blz. 237
Onroerende zaakbelasting (ozb)
-
Blz. 238
Opbrengsten onroerende zaakbelasting
-
Blz. 239
Waardering Onroerende zaken (WOZ)
-
Blz. 240
Afvalstoffenheffing
-
Blz. 241
Baten en lasten afvalstoffenheffing en dekkingspercentage
-
Blz. 242
Rioolheffing
-
Blz. 243
Baten en lasten rioolheffing en dekkingspercentage
-
Blz. 244
Lijkbezorgingsrechten
-
Blz. 245
Leges Bouwvergunningen
-
Blz. 246
Hondenbelasting
-
Blz. 247
Marktgelden en precariobelasting (uitstallingen)
-
Blz. 248
Precario op kabels en leidingen
-
Blz. 249
Leges burgerzaken
-
Blz. 250
Kwijtscheldingen
-
Blz. 251
Lasten kwijtscheldingen
-
Blz. 252
Paragraaf Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 253
Inleiding
-
Blz. 254
Risicobeheersing in de gemeente Lansingerland
-
Blz. 255
Inventarisatie risico’s
-
Blz. 256
toelichting risico's
-
Blz. 257
Beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 258
Benodigde weerstandscapaciteit
-
Blz. 259
Beoordeling weerstandsvermogen
-
Blz. 260
Prognose ontwikkeling weerstandsvermogen en (risico) Vennootschapsbelasting
-
Blz. 261
Financiële kengetallen
-
Blz. 262
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 263
Algemeen
-
Blz. 264
Groen
-
Blz. 265
Civiele Kunstwerken (water)
-
Blz. 266
Wegen
-
Blz. 267
Riolering
-
Blz. 268
Gebouwen
-
Blz. 269
Paragraaf Financiering en treasury
-
Blz. 270
Inleiding
-
Blz. 271
Treasurybeleid
-
Blz. 272
Risicobeheer
-
Blz. 273
Renteschema
-
Blz. 274
Financieringsbehoefte
-
Blz. 275
Garantstellingen en borgstellingen
-
Blz. 276
Kasstroomoverzicht
-
Blz. 277
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 278
Inleiding
-
Blz. 279
Programma organisatie ontwikkeling en versterking formatie in 2019
-
Blz. 280
Informatievoorziening en ICT
-
Blz. 281
Planning & control
-
Blz. 282
Audit en AO/IC
-
Blz. 283
Organisatie en personeel
-
Blz. 284
Communicatie
-
Blz. 285
Inkoop en aanbesteding
-
Blz. 286
Huisvesting, facilitaire zaken en DIV
-
Blz. 287
Burgerparticipatie
-
Blz. 288
Juridische zaken
-
Blz. 289
Betalingsgedrag Gemeente Lansingerland
-
Blz. 290
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 291
Inleiding
-
Blz. 292
Overzicht
-
Blz. 293
Bedrijvenschap Hoefweg
-
Blz. 294
BLEIZO
-
Blz. 295
DCMR Milieudienst Rijnmond
-
Blz. 296
Jeugdhulp Rijnmond
-
Blz. 297
Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH)
-
Blz. 298
Gemeenschappelijke Regeling GGD Rotterdam-Rijnmond
-
Blz. 299
Recreatieschap Rottemeren
-
Blz. 300
Schadevergoedingsschap HSL-Zuid, A16 en A4
-
Blz. 301
SVHW (Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie, Heffingen en Waardebepaling)
-
Blz. 302
Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond
-
Blz. 303
NV Duinwaterbedijf Zuid-Holland (Handelsnaam Dunea)
-
Blz. 304
Eneco Groep
-
Blz. 305
Stedin Groep
-
Blz. 306
Stichting Parkmanagement Bedrijvenpark Oudeland (PMBO)
-
Blz. 307
Bank Nederlandse Gemeenten
-
Blz. 308
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 309
Grondbeleid
-
Blz. 310
Strategische aankopen
-
Blz. 311
Grondexploitatie, risico’s en weerstandsvermogen
-
Blz. 312
Toekomst
-
Blz. 313
.
-
Blz. 314
Overzicht van baten en lasten en toelichting
-
Blz. 315
Technische wijzigingen
-
Blz. 316
Technische wijzigingen
-
Blz. 317
Overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
-
Blz. 318
Overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
-
Blz. 319
Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
-
Blz. 320
Apparaatslasten
-
Blz. 321
WNT-norm
-
Blz. 322
Verloop van de post ‘Onvoorzien’
-
Blz. 323
Rechtmatigheid
-
Blz. 324
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 325
Begrotingsrechtmatigheid en de programma's
-
Blz. 326
Rechtmatigheid financiële beheershandelingen in processen
-
Blz. 327
Begrotingsrechtmatigheid en de kredieten
-
Blz. 328
Verschillenanalyse per programma
-
Blz. 329
Verschillenanalyse per programma
-
Blz. 330
Programma 1 Bestuur en dienstverlening
-
Blz. 331
Programma 2 Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 332
Programma 3 Sport, Cultuur en Onderwijs
-
Blz. 333
Programma 4 Sociaal Domein
-
Blz. 334
Programma 5 Kwaliteit Openbare Ruimte
-
Blz. 335
Programma 6 Lansingerland Ontwikkelt
-
Blz. 336
Programma 7 Grondzaken
-
Blz. 337
Overzicht Algemene Dekkingsmiddelen
-
Blz. 338
Overzicht Overhead
-
Blz. 339
Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 340
Incidentele lasten en baten
-
Blz. 341
Overzicht structurele en incidentele stortingen en onttrekkingen in de reserve
-
Blz. 342
Overzicht van structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 343
Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 344
Balans en toelichting
-
Blz. 345
Balans
-
Blz. 346
Activa
-
Blz. 347
Passiva
-
Blz. 348
Algemene grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 349
Inleiding
-
Blz. 350
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 351
Immateriële vaste activa
-
Blz. 352
Materiële vaste activa
-
Blz. 353
Afschrijvingen
-
Blz. 354
Financiële vaste activa
-
Blz. 355
Vlottende activa
-
Blz. 356
Vaste passiva
-
Blz. 357
Vlottende passiva
-
Blz. 358
Grondslagen voor resultaatbepaling
-
Blz. 359
Toelichting op de balans: vaste activa
-
Blz. 360
Immateriële vaste activa
-
Blz. 361
Materiële vaste activa
-
Blz. 362
Materiële vaste activa met economisch nut
-
Blz. 363
Materiële vaste activa waarvoor ter bestrijding van de kosten een heffing kan worden geheven
-
Blz. 364
Materiële vaste activa met maatschappelijk nut
-
Blz. 365
Financiële vaste activa
-
Blz. 366
Toelichting op de balans: vlottende activa
-
Blz. 367
Voorraden bouwgronden
-
Blz. 368
Bouwgronden in exploitatie
-
Blz. 369
Ramingen per complex
-
Blz. 370
Toelichting op de ramingen per complex
-
Blz. 371
Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 372
Vorderingen openbare lichamen
-
Blz. 373
Schatkistbankieren
-
Blz. 374
Overige vorderingen
-
Blz. 375
Debiteuren Sociale Zaken
-
Blz. 376
Liquide middelen
-
Blz. 377
Overlopende activa
-
Blz. 378
Overige nog te ontvangen bedragen, en de vooruitbetaalde bedragen die ten laste van volgende begrotingsjaren komen
-
Blz. 379
Toelichting op de balans: vaste passiva
-
Blz. 380
Eigen vermogen
-
Blz. 381
Verloop reserves
-
Blz. 382
Algemene reserve
-
Blz. 383
Reserve rekenkamer
-
Blz. 384
Reserve afronding Overbuurtsepolder
-
Blz. 385
Reserve baggeren
-
Blz. 386
Reserve tijdelijke huisvesting primair onderwijs
-
Blz. 387
Reserve overdracht schoolgebouwen
-
Blz. 388
Reserve A.M.G. Schmidtpark
-
Blz. 389
Egalisatiereserve afvalstoffenheffing
-
Blz. 390
Reserve iav onderhoud begraafplaats
-
Blz. 391
Reserve bovenwijkse voorzieningen
-
Blz. 392
Reserve nog te maken kosten GREX
-
Blz. 393
Reserve groot onderhoud gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 394
Verloop voorzieningen
-
Blz. 395
Voorziening Wethouders
-
Blz. 396
Voorziening Afvloeiingsregeling personeel
-
Blz. 397
Voorziening Planschade
-
Blz. 398
Voorziening BIE verliezen grondexploitaties
-
Blz. 399
Voorziening riolering met specifieke besteding
-
Blz. 400
Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
-
Blz. 401
Toelichting op de balans: vlottende passiva
-
Blz. 402
Vlottende passiva
-
Blz. 403
Netto-vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 404
Overlopende passiva
-
Blz. 405
Verplichtingen die in het begrotingsjaar zijn opgebouwd en die in een volgend begrotingsjaar tot betaling komen met uitzondering van jaarlijks terugkerende arbeidskosten gerelateerde verplichtingen van vergelijkbaar volume
-
Blz. 406
De van Europese en Nederlandse overheidslichamen ontvangen voorschotbedragen voor uitkeringen met een specifiek bestedingsdoel die dienen te dekking van lasten van voorgaande begrotingsjaren
-
Blz. 407
Overige vooruitontvangen bedragen
-
Blz. 408
Niet in de balans opgenomen belangrijke financiële verplichtingen
-
Blz. 409
Waarborgen en garanties
-
Blz. 410
Toelichting juridische geschillen
-
Blz. 411
Langlopende financiële verplichtingen
-
Blz. 412
Verplichtingen uit hoofde van de overeenkomsten voor doordecentralisatie
-
Blz. 413
Europese aanbestedingen
-
Blz. 414
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 415
Verkoop aandelen Eneco
-
Blz. 416
Corona
-
Blz. 417
Bijlagen
-
Blz. 418
Single Information Single Audit (SiSa)
-
Blz. 419
Single Information Single Audit (SiSa)
-
Blz. 420
Overzicht van de gerealiseerde baten en lasten per taakveld
-
Blz. 421
Overzicht gerealiseerde baten en lasten per taakveld
-
Blz. 422
Toelichting
-
Blz. 423
Overheveling incidentele budgetten
-
Blz. 424
Budgetoverheveling 2019
-
Blz. 425
X
-
Blz. 426
Rapportage Interbestuurlijk Toezicht
-
Blz. 427
Format Rapportage Interbestuurlijk Toezicht
-
Blz. 428
Verplichte BBV indicatoren
-
Blz. 429
Verplichte BBV indicatoren
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap