Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarstukken 2019
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Managementsamenvatting
        1. Blz. 4 Bestuurlijke samenvatting
        2. Blz. 5 Beleidsinhoudelijk resultaat
        3. Blz. 6 Financiële verschillen t.o.v. Slotwijziging 2019
          1. Blz. 7 Financiële verschillen t.o.v. Slotwijziging 2019
          2. Blz. 8 Toelichting per afwijking
        4. Blz. 9 Goede financiële uitgangspositie voor de komende jaren
        5. Blz. 10 Financieel resultaat
      2. Blz. 11 Programma 1: Bestuur en Dienstverlening
        1. Blz. 12 Beoogd maatschappelijk effect
        2. Blz. 13 Wat heeft het gekost?
        3. Blz. 14 Beleidsveld Gemeenteraad, College en Griffie
          1. Blz. 15 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 16 Lansingerland is een bestuurskrachtige gemeente met een efficiënt en integer bestuur, waarbij openheid de norm is
              1. Blz. 17 Gewoon Doen
          2. Blz. 18 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 19 Waar zitten de financiële afwijkingen?
          4. Blz. 20 Kengetallen Gemeenteraad, College en Griffie
        4. Blz. 21 Beleidsveld Samenwerking
          1. Blz. 22 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 23 Effectievere samenwerking en participatie
              1. Blz. 24 Governance
              2. Blz. 25 Regionale positionering en gebiedspromotie
              3. Blz. 26 Flexibel investeren in verbinding door participatie
          2. Blz. 27 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 28 Waar zitten de financiële afwijkingen?
          4. Blz. 29 Kengetallen Samenwerking
        5. Blz. 30 Beleidsveld Dienstverlening
          1. Blz. 31 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 32 Een optimale dienstverlening voor onze inwoners, ondernemers en organisaties!
              1. Blz. 33 De Lansingerlander centraal
              2. Blz. 34 Het (t)huis van de gemeente
              3. Blz. 35 Dicht bij de inwoners
              4. Blz. 36 Klachten, bezwaren en Wob-verzoeken
          2. Blz. 37 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 38 Waar zitten de financiële afwijkingen?
          4. Blz. 39 Kengetallen Dienstverlening
      3. Blz. 40 Programma 2: Openbare Orde en Veiligheid
        1. Blz. 41 Beoogd maatschappelijk effect
        2. Blz. 42 Wat heeft het gekost?
        3. Blz. 43 Beleidsveld Openbare Orde en Veiligheid
          1. Blz. 44 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 45 Een veilig Lansingerland
              1. Blz. 46 Criminaliteit, overlast en leefbaarheid
              2. Blz. 47 Veiligheidsbeleving en burgerparticipatie
              3. Blz. 48 Crisisorganisatie
          2. Blz. 49 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 50 Waar zitten de financiële afwijkingen?
          4. Blz. 51 Kengetallen Openbare Orde en Veiligheid
      4. Blz. 52 Programma 3: Sport, Cultuur en Onderwijs
        1. Blz. 53 Beoogd maatschappelijk effect
        2. Blz. 54 Wat heeft het gekost?
        3. Blz. 55 Beleidsveld Sport
          1. Blz. 56 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 57 Sporten is voor iedereen toegankelijk en we hebben voldoende, adequate en zo duurzaam mogelijke sportaccommodaties
              1. Blz. 58 Sport- en beweegnota
              2. Blz. 59 LED-verlichting sportvelden
              3. Blz. 60 Optimalisatie sportpark Hoge Land
          2. Blz. 61 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 62 Waar zitten de financiële afwijkingen?
          4. Blz. 63 Kengetallen Sport
        4. Blz. 64 Beleidsveld Cultuur
          1. Blz. 65 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 66 Voldoende en verbindend cultuuraanbod dat toegankelijk is voor iedereen
              1. Blz. 67 Cultuureducatie en cultuurparticipatie
              2. Blz. 68 Cultuurhuizen
              3. Blz. 69 Bibliotheek
          2. Blz. 70 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 71 Waar zitten de financiële afwijkingen?
          4. Blz. 72 Kengetallen Cultuur
        5. Blz. 73 Beleidsveld Onderwijs en Kinderopvang
          1. Blz. 74 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 75 Goed en passend toekomstgericht onderwijs voor iedereen dichtbij
              1. Blz. 76 Nieuw beleid onderwijsachterstanden en Voor- en Vroegschoolse Educatie
              2. Blz. 77 Uitvoering Visienota Onderwijs
              3. Blz. 78 Opstellen Integraal Huisvestingsplan primair onderwijs
              4. Blz. 79 Vervangende nieuwbouw basisscholen PWA en Kwakel
              5. Blz. 80 Heronderhandeling doordecentralisatievergoedingen
          2. Blz. 81 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 82 Waar zitten de financiële afwijkingen?
          4. Blz. 83 Kengetallen Onderwijs en Kinderopvang
      5. Blz. 84 Programma 4: Sociaal Domein
        1. Blz. 85 Beoogd maatschappelijk effect
        2. Blz. 86 Wat heeft het gekost?
        3. Blz. 87 Beleidsveld Samenleving
          1. Blz. 88 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 89 Een sterke en verbonden samenleving waaraan iedereen naar vermogen meedoet
              1. Blz. 90 We ondersteunen een gezonde samenleving
              2. Blz. 91 We zetten in op doorontwikkeling van het sociaal domein
          2. Blz. 92 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 93 Waar zitten de financiële afwijkingen?
          4. Blz. 94 Kengetallen Samenleving
        4. Blz. 95 Beleidsveld Jeugd
          1. Blz. 96 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 97 Kinderen en jongeren groeien veilig en gezond op en ontwikkelen zich tot zelfredzame inwoners
              1. Blz. 98 We benutten de eigen kracht van jeugdigen en hun ouders/verzorgers
              2. Blz. 99 We voorkomen problemen bij risicogroepen en zetten in op preventie (Jeugd)
              3. Blz. 100 We verbeteren of stabiliseren de probleemsituatie (Jeugd)
          2. Blz. 101 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 102 Waar zitten de financiële afwijkingen?
          4. Blz. 103 Kengetallen Jeugd
        5. Blz. 104 Beleidsveld Participatie
          1. Blz. 105 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 106 Financieel zelfredzame, betrokken volwassenen die geen beroep hoeven te doen op de gemeente
              1. Blz. 107 Inwoners zijn financieel zelfredzaam
              2. Blz. 108 We voorkomen problemen bij risicogroepen en zetten in op preventie (Participatie)
              3. Blz. 109 We verbeteren of stabiliseren de probleemsituatie (Participatie)
          2. Blz. 110 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 111 Waar zitten de financiële afwijkingen?
          4. Blz. 112 Kengetallen Participatie
        6. Blz. 113 Beleidsveld Maatschappelijke Ondersteuning
          1. Blz. 114 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 115 Zelfredzame, betrokken en vitale inwoners
              1. Blz. 116 We benutten de eigen kracht van de samenleving, volwassenen en ouderen
              2. Blz. 117 We voorkomen problemen bij risicogroepen en zetten in op preventie (Wmo)
              3. Blz. 118 We verbeteren of stabiliseren de probleemsituatie (Wmo)
          2. Blz. 119 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 120 Waar zitten de financiële afwijkingen?
          4. Blz. 121 Kengetallen Maatschappelijke Ondersteuning
      6. Blz. 122 Programma 5: Kwaliteit Openbare Ruimte
        1. Blz. 123 Beoogd maatschappelijk effect
        2. Blz. 124 Wat heeft het gekost?
        3. Blz. 125 Beleidsveld Beheer Openbare ruimte
          1. Blz. 126 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 127 Een duurzaam ingerichte en onderhouden leefomgeving, die technisch op orde is en aansluit op de behoeften van de gebruikers
              1. Blz. 128 We beheren en onderhouden de openbare ruimte en voeren de werkzaamheden op basis van de beheerplannen uit
              2. Blz. 129 We betrekken inwoners bij het beheer en onderhoud van de openbare ruimte en meten de mate van tevredenheid
              3. Blz. 130 We zorgen voor een veilige buitenruimte
              4. Blz. 131 We maken wijken toekomstbestendig door bij renovaties aandacht te hebben voor klimaatadaptatie
              5. Blz. 132 Samen met onze partners werken we aan de verbetering van de waterkwaliteit
          2. Blz. 133 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 134 Waar zitten de financiële afwijkingen?
          4. Blz. 135 Kengetallen Beheer Openbare Ruimte
        4. Blz. 136 Beleidsveld Afval- en Afvalwatermanagement
          1. Blz. 137 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 138 Het duurzaam en kostenbewust inzamelen en transporteren van (afval)water en huishoudelijk afval
              1. Blz. 139 We zorgen voor de inzameling en transport van stedelijk afvalwater
              2. Blz. 140 We zorgen voor inzameling en verwerking van het hemelwater
              3. Blz. 141 We zorgen voor een optimale grondwaterstand in het openbaar gebied
              4. Blz. 142 We zijn ambitieus in onze doelstellingen en leggen deze vast in nieuw beleid
              5. Blz. 143 We doen onderzoek naar de voor- en nadelen van diverse inzamel- en verwerkingsmethoden
              6. Blz. 144 Tevredenheid over inzameling en verwerking van afvalwater beter in beeld
              7. Blz. 145 Tevredenheid over afvalinzameling beter in beeld
          2. Blz. 146 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 147 Waar zitten de financiële afwijkingen?
          4. Blz. 148 Kengetallen Afval- en Afvalwatermanagement
      7. Blz. 149 Programma 6: Lansingerland ontwikkelt
        1. Blz. 150 Beoogd maatschappelijk effect
        2. Blz. 151 Wat heeft het gekost?
        3. Blz. 152 Beleidsveld Ruimtelijke Ordening
          1. Blz. 153 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 154 Ruimtelijke ontwikkelingen die bij dragen aan goed wonen, ondernemen, werken en recreëren
              1. Blz. 155 Bestemmingsplannen
              2. Blz. 156 Randstadrailhalte Rodenrijs
              3. Blz. 157 Vergunningverlening, toezicht en handhaving
              4. Blz. 158 Nieuwbouw starterswoningen
              5. Blz. 159 Kader Recreatieschap Rottemeren
              6. Blz. 160 Actualiseren gemeentelijke Woonvisie
              7. Blz. 161 A16 Rotterdam
              8. Blz. 162 Rotterdam The Hague Airport
              9. Blz. 163 Nieuwbouw sociale woningen
              10. Blz. 164 Visie Middengebied/Alliantie Middengebied
              11. Blz. 165 Corridor A12
              12. Blz. 166 HSL
              13. Blz. 167 Voorbereiden op Omgevingswet 2021
          2. Blz. 168 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 169 Waar zitten de financiële afwijkingen?
          4. Blz. 170 Kengetallen Ruimtelijke Ordening
        4. Blz. 171 Beleidsveld Infrastructuur en Mobiliteit
          1. Blz. 172 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 173 De inwoners van Lansingerland kunnen zich op een snelle, adequate en veilige manier verplaatsen
              1. Blz. 174 Verkeersveiligheid
              2. Blz. 175 Regionale opgaven
              3. Blz. 176 Bereikbaarheid dorpskernen
              4. Blz. 177 Mobiliteitsplan Berkel
              5. Blz. 178 Vraaggestuurd openbaar vervoer
          2. Blz. 179 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 180 Waar zitten de financiële afwijkingen?
          4. Blz. 181 Kengetallen Infrastructuur en Mobiliteit
        5. Blz. 182 Beleidsveld Economische Ontwikkeling
          1. Blz. 183 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 184 Een economisch succesvolle gemeente met een aantrekkelijk ondernemersklimaat
              1. Blz. 185 We voeren de Economische Agenda Lansingerland 2018-2025 uit
              2. Blz. 186 We werken in regionaal verband aan het economisch vestigingsklimaat
              3. Blz. 187 We stimuleren de glastuinbouwsector in Lansingerland
              4. Blz. 188 Markt- en standplaatsenbeleid
          2. Blz. 189 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 190 Waar zitten de financiële afwijkingen?
          4. Blz. 191 Kengetallen Economische Ontwikkeling
        6. Blz. 192 Beleidsveld Duurzaamheid
          1. Blz. 193 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 194 Een duurzamer Lansingerland
              1. Blz. 195 Energietransitie
              2. Blz. 196 Circulaire economie
              3. Blz. 197 Klimaatadaptatie
          2. Blz. 198 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 199 Waar zitten de financiële afwijkingen?
          4. Blz. 200 Kengetallen Duurzaamheid
        7. Blz. 201 Beleidsveld Vastgoedbeleid
          1. Blz. 202 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 203 Gemeentelijk vastgoed zetten we in om onze maatschappelijke doelstellingen te realiseren
              1. Blz. 204 Financieel rendement
              2. Blz. 205 Sociaal rendement
              3. Blz. 206 Veiligheid
              4. Blz. 207 Duurzaamheid
          2. Blz. 208 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 209 Waar zitten de financiële afwijkingen?
          4. Blz. 210 Kengetallen Vastgoedbeleid
      8. Blz. 211 Programma 7: Grondzaken
        1. Blz. 212 Beoogd maatschappelijk effect
        2. Blz. 213 Wat heeft het gekost?
        3. Blz. 214 Beleidsveld Grondexploitatie
          1. Blz. 215 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 216 Realiseren van gebiedsontwikkelingen binnen de financiële kaders en ruimtelijke randvoorwaarden
              1. Blz. 217 Verkoop bouwgrond voor woningbouw en bedrijven
              2. Blz. 218 Verkoop gronden voor marktconforme prijs
              3. Blz. 219 Extra inspanningen marketing en acquisitie
              4. Blz. 220 Actualiseren grondexploitaties en inschattingen risico's
              5. Blz. 221 Risicomanagement
          2. Blz. 222 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 223 Waar zitten de financiële afwijkingen?
          4. Blz. 224 Kengetallen Grondexploitatie
      9. Blz. 225 Overzicht Algemene Dekkingsmiddelen
        1. Blz. 226 Inleiding
      10. Blz. 227 Overzicht Overhead
        1. Blz. 228 Inleiding
        2. Blz. 229 Overzicht Overhead
      11. Blz. 230 Paragrafen
        1. Blz. 231 Inleiding
        2. Blz. 232 Paragraaf Lokale heffingen
          1. Blz. 233 Inleiding
          2. Blz. 234 Overzicht opbrengst lokale heffingen
          3. Blz. 235 COELO 2019 en woonlasten en tarieven regio
          4. Blz. 236 Woonlasten en de tarieven in de regio
          5. Blz. 237 Onroerende zaakbelasting (ozb)
          6. Blz. 238 Opbrengsten onroerende zaakbelasting
          7. Blz. 239 Waardering Onroerende zaken (WOZ)
          8. Blz. 240 Afvalstoffenheffing
          9. Blz. 241 Baten en lasten afvalstoffenheffing en dekkingspercentage
          10. Blz. 242 Rioolheffing
          11. Blz. 243 Baten en lasten rioolheffing en dekkingspercentage
          12. Blz. 244 Lijkbezorgingsrechten
          13. Blz. 245 Leges Bouwvergunningen
          14. Blz. 246 Hondenbelasting
          15. Blz. 247 Marktgelden en precariobelasting (uitstallingen)
          16. Blz. 248 Precario op kabels en leidingen
          17. Blz. 249 Leges burgerzaken
          18. Blz. 250 Kwijtscheldingen
          19. Blz. 251 Lasten kwijtscheldingen
        3. Blz. 252 Paragraaf Weerstandsvermogen en risicobeheersing
          1. Blz. 253 Inleiding
          2. Blz. 254 Risicobeheersing in de gemeente Lansingerland
          3. Blz. 255 Inventarisatie risico’s
          4. Blz. 256 toelichting risico's
          5. Blz. 257 Beschikbare weerstandscapaciteit
          6. Blz. 258 Benodigde weerstandscapaciteit
          7. Blz. 259 Beoordeling weerstandsvermogen
          8. Blz. 260 Prognose ontwikkeling weerstandsvermogen en (risico) Vennootschapsbelasting
          9. Blz. 261 Financiële kengetallen
        4. Blz. 262 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
          1. Blz. 263 Algemeen
          2. Blz. 264 Groen
          3. Blz. 265 Civiele Kunstwerken (water)
          4. Blz. 266 Wegen
          5. Blz. 267 Riolering
          6. Blz. 268 Gebouwen
        5. Blz. 269 Paragraaf Financiering en treasury
          1. Blz. 270 Inleiding
          2. Blz. 271 Treasurybeleid
          3. Blz. 272 Risicobeheer
          4. Blz. 273 Renteschema
          5. Blz. 274 Financieringsbehoefte
          6. Blz. 275 Garantstellingen en borgstellingen
          7. Blz. 276 Kasstroomoverzicht
        6. Blz. 277 Paragraaf Bedrijfsvoering
          1. Blz. 278 Inleiding
          2. Blz. 279 Programma organisatie ontwikkeling en versterking formatie in 2019
          3. Blz. 280 Informatievoorziening en ICT
          4. Blz. 281 Planning & control
          5. Blz. 282 Audit en AO/IC
          6. Blz. 283 Organisatie en personeel
          7. Blz. 284 Communicatie
          8. Blz. 285 Inkoop en aanbesteding
          9. Blz. 286 Huisvesting, facilitaire zaken en DIV
          10. Blz. 287 Burgerparticipatie
          11. Blz. 288 Juridische zaken
          12. Blz. 289 Betalingsgedrag Gemeente Lansingerland
        7. Blz. 290 Paragraaf Verbonden partijen
          1. Blz. 291 Inleiding
          2. Blz. 292 Overzicht
          3. Blz. 293 Bedrijvenschap Hoefweg
          4. Blz. 294 BLEIZO
          5. Blz. 295 DCMR Milieudienst Rijnmond
          6. Blz. 296 Jeugdhulp Rijnmond
          7. Blz. 297 Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH)
          8. Blz. 298 Gemeenschappelijke Regeling GGD Rotterdam-Rijnmond
          9. Blz. 299 Recreatieschap Rottemeren
          10. Blz. 300 Schadevergoedingsschap HSL-Zuid, A16 en A4
          11. Blz. 301 SVHW (Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie, Heffingen en Waardebepaling)
          12. Blz. 302 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond
          13. Blz. 303 NV Duinwaterbedijf Zuid-Holland (Handelsnaam Dunea)
          14. Blz. 304 Eneco Groep
          15. Blz. 305 Stedin Groep
          16. Blz. 306 Stichting Parkmanagement Bedrijvenpark Oudeland (PMBO)
          17. Blz. 307 Bank Nederlandse Gemeenten
        8. Blz. 308 Paragraaf Grondbeleid
          1. Blz. 309 Grondbeleid
          2. Blz. 310 Strategische aankopen
          3. Blz. 311 Grondexploitatie, risico’s en weerstandsvermogen
          4. Blz. 312 Toekomst
          5. Blz. 313 .
      12. Blz. 314 Overzicht van baten en lasten en toelichting
        1. Blz. 315 Technische wijzigingen
          1. Blz. 316 Technische wijzigingen
        2. Blz. 317 Overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
          1. Blz. 318 Overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
        3. Blz. 319 Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
          1. Blz. 320 Apparaatslasten
          2. Blz. 321 WNT-norm
          3. Blz. 322 Verloop van de post ‘Onvoorzien’
          4. Blz. 323 Rechtmatigheid
          5. Blz. 324 Begrotingsrechtmatigheid
          6. Blz. 325 Begrotingsrechtmatigheid en de programma's
          7. Blz. 326 Rechtmatigheid financiële beheershandelingen in processen
          8. Blz. 327 Begrotingsrechtmatigheid en de kredieten
        4. Blz. 328 Verschillenanalyse per programma
          1. Blz. 329 Verschillenanalyse per programma
          2. Blz. 330 Programma 1 Bestuur en dienstverlening
          3. Blz. 331 Programma 2 Openbare Orde en Veiligheid
          4. Blz. 332 Programma 3 Sport, Cultuur en Onderwijs
          5. Blz. 333 Programma 4 Sociaal Domein
          6. Blz. 334 Programma 5 Kwaliteit Openbare Ruimte
          7. Blz. 335 Programma 6 Lansingerland Ontwikkelt
          8. Blz. 336 Programma 7 Grondzaken
          9. Blz. 337 Overzicht Algemene Dekkingsmiddelen
          10. Blz. 338 Overzicht Overhead
        5. Blz. 339 Overzicht incidentele baten en lasten
          1. Blz. 340 Incidentele lasten en baten
          2. Blz. 341 Overzicht structurele en incidentele stortingen en onttrekkingen in de reserve
        6. Blz. 342 Overzicht van structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
          1. Blz. 343 Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
      13. Blz. 344 Balans en toelichting
        1. Blz. 345 Balans
          1. Blz. 346 Activa
          2. Blz. 347 Passiva
        2. Blz. 348 Algemene grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
          1. Blz. 349 Inleiding
          2. Blz. 350 Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
          3. Blz. 351 Immateriële vaste activa
          4. Blz. 352 Materiële vaste activa
          5. Blz. 353 Afschrijvingen
          6. Blz. 354 Financiële vaste activa
          7. Blz. 355 Vlottende activa
          8. Blz. 356 Vaste passiva
          9. Blz. 357 Vlottende passiva
          10. Blz. 358 Grondslagen voor resultaatbepaling
        3. Blz. 359 Toelichting op de balans: vaste activa
          1. Blz. 360 Immateriële vaste activa
          2. Blz. 361 Materiële vaste activa
          3. Blz. 362 Materiële vaste activa met economisch nut
          4. Blz. 363 Materiële vaste activa waarvoor ter bestrijding van de kosten een heffing kan worden geheven
          5. Blz. 364 Materiële vaste activa met maatschappelijk nut
          6. Blz. 365 Financiële vaste activa
        4. Blz. 366 Toelichting op de balans: vlottende activa
          1. Blz. 367 Voorraden bouwgronden
          2. Blz. 368 Bouwgronden in exploitatie
          3. Blz. 369 Ramingen per complex
          4. Blz. 370 Toelichting op de ramingen per complex
          5. Blz. 371 Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
          6. Blz. 372 Vorderingen openbare lichamen
          7. Blz. 373 Schatkistbankieren
          8. Blz. 374 Overige vorderingen
          9. Blz. 375 Debiteuren Sociale Zaken
          10. Blz. 376 Liquide middelen
          11. Blz. 377 Overlopende activa
          12. Blz. 378 Overige nog te ontvangen bedragen, en de vooruitbetaalde bedragen die ten laste van volgende begrotingsjaren komen
        5. Blz. 379 Toelichting op de balans: vaste passiva
          1. Blz. 380 Eigen vermogen
          2. Blz. 381 Verloop reserves
          3. Blz. 382 Algemene reserve
          4. Blz. 383 Reserve rekenkamer
          5. Blz. 384 Reserve afronding Overbuurtsepolder
          6. Blz. 385 Reserve baggeren
          7. Blz. 386 Reserve tijdelijke huisvesting primair onderwijs
          8. Blz. 387 Reserve overdracht schoolgebouwen
          9. Blz. 388 Reserve A.M.G. Schmidtpark
          10. Blz. 389 Egalisatiereserve afvalstoffenheffing
          11. Blz. 390 Reserve iav onderhoud begraafplaats
          12. Blz. 391 Reserve bovenwijkse voorzieningen
          13. Blz. 392 Reserve nog te maken kosten GREX
          14. Blz. 393 Reserve groot onderhoud gemeentelijke gebouwen
          15. Blz. 394 Verloop voorzieningen
          16. Blz. 395 Voorziening Wethouders
          17. Blz. 396 Voorziening Afvloeiingsregeling personeel
          18. Blz. 397 Voorziening Planschade
          19. Blz. 398 Voorziening BIE verliezen grondexploitaties
          20. Blz. 399 Voorziening riolering met specifieke besteding
          21. Blz. 400 Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
        6. Blz. 401 Toelichting op de balans: vlottende passiva
          1. Blz. 402 Vlottende passiva
          2. Blz. 403 Netto-vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
          3. Blz. 404 Overlopende passiva
          4. Blz. 405 Verplichtingen die in het begrotingsjaar zijn opgebouwd en die in een volgend begrotingsjaar tot betaling komen met uitzondering van jaarlijks terugkerende arbeidskosten gerelateerde verplichtingen van vergelijkbaar volume
          5. Blz. 406 De van Europese en Nederlandse overheidslichamen ontvangen voorschotbedragen voor uitkeringen met een specifiek bestedingsdoel die dienen te dekking van lasten van voorgaande begrotingsjaren
          6. Blz. 407 Overige vooruitontvangen bedragen
        7. Blz. 408 Niet in de balans opgenomen belangrijke financiële verplichtingen
          1. Blz. 409 Waarborgen en garanties
          2. Blz. 410 Toelichting juridische geschillen
          3. Blz. 411 Langlopende financiële verplichtingen
          4. Blz. 412 Verplichtingen uit hoofde van de overeenkomsten voor doordecentralisatie
          5. Blz. 413 Europese aanbestedingen
        8. Blz. 414 Gebeurtenissen na balansdatum
          1. Blz. 415 Verkoop aandelen Eneco
          2. Blz. 416 Corona
      14. Blz. 417 Bijlagen
        1. Blz. 418 Single Information Single Audit (SiSa)
          1. Blz. 419 Single Information Single Audit (SiSa)
        2. Blz. 420 Overzicht van de gerealiseerde baten en lasten per taakveld
          1. Blz. 421 Overzicht gerealiseerde baten en lasten per taakveld
          2. Blz. 422 Toelichting
        3. Blz. 423 Overheveling incidentele budgetten
          1. Blz. 424 Budgetoverheveling 2019
          2. Blz. 425 X
        4. Blz. 426 Rapportage Interbestuurlijk Toezicht
          1. Blz. 427 Format Rapportage Interbestuurlijk Toezicht
        5. Blz. 428 Verplichte BBV indicatoren
          1. Blz. 429 Verplichte BBV indicatoren
    2. Activiteiten
    3. Zoeken
    4. Publicatie bijlagen
    5. Contact
    6. PrivacyStatement
    7. Sitemap