-
Blz. 1
Jaarstukken 2021
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Managementsamenvatting
-
Blz. 4
Bestuurlijke samenvatting
-
Blz. 5
Beleidsinhoudelijk resultaat
-
Blz. 6
Financieel resultaat
-
Blz. 7
Solide financiële uitgangspositie voor de komende jaren
-
Blz. 8
Financiële verschillen t.o.v. Slotwijziging 2021
-
Blz. 9
Financiële verschillen t.o.v. Slotwijziging 2021
-
Blz. 10
Toelichting per afwijking
-
Blz. 11
Gevolgen corona in 2021
-
Blz. 12
Programma 1: Bestuur en Dienstverlening
-
Blz. 13
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 14
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 15
Beleidsveld Gemeenteraad, College en Griffie
-
Blz. 16
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 17
Lansingerland is een bestuurskrachtige gemeente met een efficiënt en integer bestuur, waarbij openheid de norm is
-
Blz. 18
We zorgen voor adequate en actieve informatieverstrekking aan de gemeenteraad
-
Blz. 19
We behouden en monitoren de kwaliteitsslag van de politiek-bestuurlijke besluitvorming
-
Blz. 20
We voeren het waarstaatjegemeente-onderzoek uit
-
Blz. 21
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 22
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 23
Beleidsveld Samenwerking en Participatie
-
Blz. 24
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 25
Effectievere samenwerking en participatie
-
Blz. 26
We zorgen voor regionale positionering en bestuurlijke profilering
-
Blz. 27
We gaan aan de slag met de nieuwe Nota Verbonden Partijen
-
Blz. 28
We passen de (Toolkit) Burgerparticipatie toe en ontwikkelen deze door
-
Blz. 29
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 30
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 31
Beleidsveld Dienstverlening
-
Blz. 32
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 33
Een goede dienstverlening met een sterk digitaal component waarbij de mens centraal staat
-
Blz. 34
We geven de inrichting van de digitale dienstverlening een extra impuls
-
Blz. 35
We bouwen verder aan een effectief dienstverleningsproces
-
Blz. 36
We organiseren de Tweede Kamerverkiezingen naar de richtlijnen van het nieuwe normaal
-
Blz. 37
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 38
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 39
Kengetallen Bestuur en Dienstverlening
-
Blz. 40
Toelichting op kengetallen Bestuur en Dienstverlening
-
Blz. 41
Programma 2: Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 42
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 43
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 44
Beleidsveld Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 45
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 46
Iedereen voelt zich veilig in Lansingerland
-
Blz. 47
We hebben een compacte en slagvaardige crisisorganisatie
-
Blz. 48
We voeren regie op de integrale aanpak van ondermijning
-
Blz. 49
We voorkomen onveiligheid en criminaliteit door preventieve inzet
-
Blz. 50
We zetten in op het voorkomen van overlast gevend en crimineel gedrag bij jongeren
-
Blz. 51
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 52
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 53
Kengetallen Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 54
Toelichting op kengetallen Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 55
Programma 3: Sport, Cultuur en Onderwijs
-
Blz. 56
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 57
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 58
Beleidsveld Sport
-
Blz. 59
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 60
Lansingerland als sportiefste gemeente op de kaart
-
Blz. 61
We stellen een nieuw speelbeleid en een plan voor het realiseren van een beweegvriendelijke(r) openbare ruimte vast
-
Blz. 62
We zorgen dat sportbeoefening bereikbaar is voor al onze inwoners
-
Blz. 63
We bundelen de krachten van sportverenigingen, bedrijfsleven en gemeente in het Pact van Lansingerland
-
Blz. 64
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 65
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 66
Beleidsveld Cultuur
-
Blz. 67
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 68
Een bruisend, bindend en boeiend cultuuraanbod dat toegankelijk is voor iedereen
-
Blz. 69
We starten met de realisatie van Blok B
-
Blz. 70
We stimuleren, verbinden en presenteren het culturele aanbod
-
Blz. 71
We subsidiëren en bestendigen het bibliotheekwerk
-
Blz. 72
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 73
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 74
Beleidsveld Onderwijs en Kinderopvang
-
Blz. 75
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 76
Goed en passend toekomstgericht onderwijs voor iedereen dichtbij
-
Blz. 77
We starten met de uitvoering van het Integraal Huisvestingsplan Primair Onderwijs
-
Blz. 78
We zorgen voor een toegankelijk aanbod aan voorzieningen van voor- en vroegschoolse educatie
-
Blz. 79
We zorgen voor goede uitvoering van leerlingenvervoer
-
Blz. 80
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 81
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 82
Kengetallen Sport, Cultuur en Onderwijs
-
Blz. 83
Toelichting op kengetallen Sport, Cultuur en Onderwijs
-
Blz. 84
Programma 4: Sociaal Domein
-
Blz. 85
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 86
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 87
Beleidsveld Samenleving
-
Blz. 88
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 89
Een sterke en verbonden samenleving waaraan iedereen naar vermogen meedoet
-
Blz. 90
We versterken de Lansingerlandse standaard door de uitvoering van beleidsaccenten
-
Blz. 91
We garanderen de publieke gezondheidszorg in onze gemeente door onze afspraken met de GGD en stellen een preventieakkoord op
-
Blz. 92
We ronden de voorbereidingen op de nieuwe Wet inburgering af en voeren deze uit vanaf 1 juli 2021
-
Blz. 93
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 94
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 95
Beleidsveld Jeugd
-
Blz. 96
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 97
Kinderen en jongeren groeien veilig en gezond op en ontwikkelen zich tot zelfredzame inwoners
-
Blz. 98
We benutten de eigen kracht van jeugdigen en hun ouders/verzorgers
-
Blz. 99
We voorkomen problemen bij risicogroepen en zetten in op preventie
-
Blz. 100
We verbeteren of stabiliseren de probleemsituatie van jeugdigen en gezinnen
-
Blz. 101
We verstevigen onze grip op het gebruik en de kosten van jeugdhulp
-
Blz. 102
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 103
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 104
Beleidsveld Participatie
-
Blz. 105
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 106
Financieel zelfredzame, betrokken volwassenen
-
Blz. 107
We voorkomen schuldenproblematiek bij kwetsbare inwoners
-
Blz. 108
We voorkomen dat inwoners een bijstandsuitkering nodig hebben
-
Blz. 109
We leveren maatwerk aan bijstandsgerechtigde inwoners
-
Blz. 110
We werken samen met werkgevers om duurzame matches te bereiken
-
Blz. 111
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 112
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 113
Beleidsveld Maatschappelijke Ondersteuning
-
Blz. 114
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 115
Zelfredzame, betrokken en vitale inwoners
-
Blz. 116
We benutten de eigen kracht van de samenleving, volwassenen en ouderen
-
Blz. 117
We voorkomen problemen bij risicogroepen en zetten in op preventie
-
Blz. 118
We voorzien in passende ondersteuning bij probleemsituaties
-
Blz. 119
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 120
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 121
Kengetallen Sociaal Domein
-
Blz. 122
Toelichting op kengetallen Sociaal Domein
-
Blz. 123
Programma 5: Kwaliteit Openbare Ruimte
-
Blz. 124
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 125
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 126
Beleidsveld Beheer Openbare Ruimte
-
Blz. 127
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 128
Een duurzaam ingerichte en onderhouden leefomgeving, die technisch op orde is en aansluit op de behoeften van de gebruikers
-
Blz. 129
We beheren en onderhouden de openbare ruimte en voeren de werkzaamheden op basis van de beheerplannen uit
-
Blz. 130
We betrekken inwoners bij het beheer en onderhoud van de openbare ruimte en meten de mate van tevredenheid
-
Blz. 131
We zorgen voor een veilige buitenruimte
-
Blz. 132
We maken wijken toekomstbestendig door bij renovaties aandacht te hebben voor klimaatadaptatie
-
Blz. 133
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 134
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 135
Beleidsveld Afval- en Afvalwatermanagement
-
Blz. 136
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 137
Het duurzaam en kostenbewust inzamelen en transporteren van (afval)water en huishoudelijk afval
-
Blz. 138
We zorgen voor de inzameling en transport van stedelijk afvalwater
-
Blz. 139
We faciliteren de inzameling en verwerking van het hemelwater
-
Blz. 140
We stellen een nieuw Afvalbeleid vast
-
Blz. 141
We realiseren een hoger scheidingspercentage dan in 2020
-
Blz. 142
We meten de tevredenheid van inwoners over de inzameling en verwerking van afvalwater
-
Blz. 143
We meten de tevredenheid van inwoners over de inzameling van huishoudelijk afval
-
Blz. 144
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 145
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 146
Beleidsveld Vastgoed
-
Blz. 147
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 148
Gemeentelijk vastgoed zetten we in om onze maatschappelijke doelstellingen te realiseren
-
Blz. 149
We optimaliseren het maatschappelijk en financieel rendement van de panden
-
Blz. 150
We verduurzamen het gemeentelijk vastgoed
-
Blz. 151
We herbeoordelen inefficiënt vastgoed
-
Blz. 152
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 153
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 154
Kengetallen Kwaliteit Openbare Ruimte
-
Blz. 155
Toelichting op kengetallen Kwaliteit Openbare Ruimte
-
Blz. 156
Programma 6: Lansingerland ontwikkelt
-
Blz. 157
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 158
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 159
Beleidsveld Ruimtelijke Ordening
-
Blz. 160
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 161
Ruimtelijke ontwikkelingen die bij dragen aan goed wonen, ondernemen, werken en recreëren
-
Blz. 162
Samen met onze partners werken we aan de verbetering van de waterkwaliteit
-
Blz. 163
We werken samen met onze partners aan de uitvoering van het milieubeleidsplan
-
Blz. 164
We werken aan een sterke woonomgeving midden in de metropool
-
Blz. 165
We bereiden voor en implementeren werkprocessen Omgevingswet en verwerken hierbij de visie dienstverlening
-
Blz. 166
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 167
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 168
Beleidsveld Infrastructuur en Mobiliteit
-
Blz. 169
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 170
De inwoners van Lansingerland kunnen zich op een snelle, adequate en veilige manier verplaatsen
-
Blz. 171
We werken aan een duurzame en veilige bereikbaarheid
-
Blz. 172
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 173
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 174
Beleidsveld Economische Ontwikkeling
-
Blz. 175
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 176
Een economisch succesvolle gemeente met een aantrekkelijk ondernemersklimaat
-
Blz. 177
We versterken onze positie als innovatieve glastuinbouwgemeente samen met partners
-
Blz. 178
We stellen een visiedocument op voor een duurzame en toekomstbestendige economie
-
Blz. 179
We werken het plan van aanpak voor het arbeidsmarktoffensief verder uit
-
Blz. 180
We hanteren een gebiedsgerichte aanpak voor de bedrijventerreinen
-
Blz. 181
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 182
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 183
Beleidsveld Duurzaamheid
-
Blz. 184
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 185
Een duurzamer Lansingerland
-
Blz. 186
We brengen nadere focus aan
-
Blz. 187
We passen duurzaamheid in de praktijk toe
-
Blz. 188
We benutten de kracht van samenwerking met belangrijkste stakeholders binnen en buiten onze gemeentegrens
-
Blz. 189
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 190
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 191
Kengetallen Lansingerland ontwikkelt
-
Blz. 192
Toelichting op kengetallen Lansingerland ontwikkelt
-
Blz. 193
Programma 7: Grondzaken
-
Blz. 194
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 195
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 196
Beleidsveld Grondexploitatie
-
Blz. 197
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 198
Realiseren van gebiedsontwikkelingen binnen de financiële kaders en ruimtelijke randvoorwaarden
-
Blz. 199
We actualiseren de grondexploitaties en risicoanalyse
-
Blz. 200
We verkopen bouwgrond voor woningbouw en bedrijven
-
Blz. 201
We verkopen gronden conform de Nota Grondbeleid
-
Blz. 202
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 203
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 204
Kengetallen Grondzaken
-
Blz. 205
Toelichting op kengetallen Grondzaken
-
Blz. 206
Overzicht Algemene Dekkingsmiddelen
-
Blz. 207
Inleiding
-
Blz. 208
Overzicht Overhead
-
Blz. 209
Inleiding
-
Blz. 210
Overzicht Overhead
-
Blz. 211
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 212
Paragrafen
-
Blz. 213
Inleiding
-
Blz. 214
Paragraaf Lokale heffingen
-
Blz. 215
Inleiding
-
Blz. 216
Overzicht opbrengst lokale heffingen
-
Blz. 217
COELO 2021 en woonlasten
-
Blz. 218
Woonlasten en de tarieven in de regio
-
Blz. 219
Onroerende zaakbelasting (OZB)
-
Blz. 220
Opbrengsten onroerende zaakbelasting
-
Blz. 221
Waardering Onroerende zaken (WOZ)
-
Blz. 222
Afvalstoffenheffing
-
Blz. 223
Baten en lasten afvalstoffenheffing en dekkingspercentage
-
Blz. 224
Rioolheffing
-
Blz. 225
Baten en lasten rioolheffing en dekkingspercentage
-
Blz. 226
Lijkbezorgingsrechten
-
Blz. 227
Leges Bouwvergunningen
-
Blz. 228
Hondenbelasting
-
Blz. 229
Marktgelden en precariobelasting (uitstallingen)
-
Blz. 230
Precario op kabels en leidingen
-
Blz. 231
Leges burgerzaken
-
Blz. 232
Kwijtscheldingen
-
Blz. 233
Lasten kwijtscheldingen
-
Blz. 234
Paragraaf Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 235
Inleiding
-
Blz. 236
Risicobeheersing in de gemeente Lansingerland
-
Blz. 237
Inventarisatie risico’s
-
Blz. 238
toelichting risico's
-
Blz. 239
Beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 240
Benodigde weerstandscapaciteit
-
Blz. 241
Beoordeling weerstandsvermogen
-
Blz. 242
Prognose ontwikkeling weerstandsvermogen en (risico) Vennootschapsbelasting
-
Blz. 243
Financiële kengetallen
-
Blz. 244
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 245
Algemeen
-
Blz. 246
Groen
-
Blz. 247
Civiele Kunstwerken (water)
-
Blz. 248
Wegen
-
Blz. 249
Riolering
-
Blz. 250
Gebouwen
-
Blz. 251
Paragraaf Financiering en treasury
-
Blz. 252
Inleiding
-
Blz. 253
Treasurybeleid
-
Blz. 254
Risicobeheer
-
Blz. 255
Renteschema
-
Blz. 256
Financieringsbehoefte
-
Blz. 257
Garantstellingen en borgstellingen
-
Blz. 258
Kasstroomoverzicht
-
Blz. 259
EMU saldo
-
Blz. 260
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 261
Inleiding
-
Blz. 262
Personeel en Organisatie
-
Blz. 263
Financiën en Planning & Control
-
Blz. 264
Audit en AO/IC
-
Blz. 265
Informatievoorziening en Automatisering
-
Blz. 266
Juridische zaken
-
Blz. 267
Dienstverlening
-
Blz. 268
Inkoop
-
Blz. 269
Communicatie
-
Blz. 270
Informatieveiligheid en Privacy
-
Blz. 271
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 272
Inleiding
-
Blz. 273
Overzicht
-
Blz. 274
Bedrijvenschap Hoefweg
-
Blz. 275
BLEIZO
-
Blz. 276
DCMR Milieudienst Rijnmond
-
Blz. 277
Jeugdhulp Rijnmond
-
Blz. 278
Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH)
-
Blz. 279
Gemeenschappelijke Regeling GGD Rotterdam-Rijnmond
-
Blz. 280
Recreatieschap Rottemeren
-
Blz. 281
Schadevergoedingsschap HSL-Zuid, A16 en A4
-
Blz. 282
SVHW (Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie, Heffingen en Waardebepaling)
-
Blz. 283
Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond
-
Blz. 284
NV Duinwaterbedijf Zuid-Holland (Handelsnaam Dunea)
-
Blz. 285
Eneco Groep
-
Blz. 286
Stedin Groep
-
Blz. 287
Stichting Parkmanagement Bedrijvenpark Oudeland (PMBO)
-
Blz. 288
Bank Nederlandse Gemeenten
-
Blz. 289
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 290
Grondbeleid
-
Blz. 291
Grondexploitatie, risico’s en weerstandsvermogen
-
Blz. 292
Overzicht van baten en lasten en toelichting
-
Blz. 293
Overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
-
Blz. 294
Overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
-
Blz. 295
Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
-
Blz. 296
Apparaatslasten
-
Blz. 297
WNT-norm
-
Blz. 298
Verloop van de post ‘Onvoorzien’
-
Blz. 299
Rechtmatigheid
-
Blz. 300
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 301
Begrotingsrechtmatigheid en de programma's
-
Blz. 302
Rechtmatigheid financiële beheershandelingen in processen
-
Blz. 303
Begrotingsrechtmatigheid en de kredieten
-
Blz. 304
Verschillenanalyse per programma
-
Blz. 305
Verschillenanalyse per programma
-
Blz. 306
Programma 1 Bestuur en dienstverlening
-
Blz. 307
Programma 2 Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 308
Programma 3 Sport, Cultuur en Onderwijs
-
Blz. 309
Programma 4 Sociaal Domein
-
Blz. 310
Programma 5 Kwaliteit Openbare Ruimte
-
Blz. 311
Programma 6 Lansingerland Ontwikkelt
-
Blz. 312
Programma 7 Grondzaken
-
Blz. 313
Overzicht Algemene Dekkingsmiddelen
-
Blz. 314
Overzicht Overhead
-
Blz. 315
Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 316
Incidentele lasten en baten
-
Blz. 317
Overzicht structurele en incidentele stortingen en onttrekkingen in de reserve
-
Blz. 318
Overzicht van structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 319
Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 320
Balans en toelichting
-
Blz. 321
Balans
-
Blz. 322
Activa
-
Blz. 323
Passiva
-
Blz. 324
Algemene grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 325
Inleiding
-
Blz. 326
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 327
Immateriële vaste activa
-
Blz. 328
Materiële vaste activa
-
Blz. 329
Afschrijvingen
-
Blz. 330
Financiële vaste activa
-
Blz. 331
Vlottende activa
-
Blz. 332
Vaste passiva
-
Blz. 333
Vlottende passiva
-
Blz. 334
Grondslagen voor resultaatbepaling
-
Blz. 335
Toelichting op de balans: vaste activa
-
Blz. 336
Immateriële vaste activa
-
Blz. 337
Materiële vaste activa
-
Blz. 338
Materiële vaste activa met economisch nut
-
Blz. 339
Materiële vaste activa waarvoor ter bestrijding van de kosten een heffing kan worden geheven
-
Blz. 340
Materiële vaste activa met maatschappelijk nut
-
Blz. 341
Financiële vaste activa
-
Blz. 342
Toelichting op de balans: vlottende activa
-
Blz. 343
Voorraden bouwgronden
-
Blz. 344
Bouwgronden in exploitatie
-
Blz. 345
Ramingen per complex
-
Blz. 346
Toelichting op de ramingen per complex
-
Blz. 347
Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 348
Vorderingen openbare lichamen
-
Blz. 349
Schatkistbankieren
-
Blz. 350
Overige vorderingen
-
Blz. 351
Debiteuren Sociale Zaken
-
Blz. 352
Liquide middelen
-
Blz. 353
Overlopende activa
-
Blz. 354
Overige nog te ontvangen bedragen, en de vooruitbetaalde bedragen die ten laste van volgende begrotingsjaren komen
-
Blz. 355
Toelichting op de balans: vaste passiva
-
Blz. 356
Eigen vermogen
-
Blz. 357
Verloop reserves
-
Blz. 358
Algemene reserve
-
Blz. 359
Reserve Rekenkamer
-
Blz. 360
Reserve Afronding Overbuurtsepolder
-
Blz. 361
Reserve Baggeren
-
Blz. 362
Reserve (Tijdelijke) huisvesting primair onderwijs
-
Blz. 363
Reserve Overdracht schoolgebouwen
-
Blz. 364
Reserve Sociaal Domein
-
Blz. 365
Reserve Warmtevisie
-
Blz. 366
Reserve Bovenwijkse voorzieningen
-
Blz. 367
Reserve Actieplan Omgevingswet
-
Blz. 368
Reserve Nog te maken kosten GREX
-
Blz. 369
Reserve Groot onderhoud gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 370
Reserve Onderzoekskosten
-
Blz. 371
Reserve Kapitaallasten
-
Blz. 372
Reserve Ombuiging
-
Blz. 373
Reserve Crisismaatregelen (n.a.v. Corona)
-
Blz. 374
Reserve Financieringsstructurering
-
Blz. 375
Reserve Enecogelden
-
Blz. 376
Reserve kapitaallasten RvR Groenzoom
-
Blz. 377
Reserve kapitaallasten verduurzaming primair onderwijs
-
Blz. 378
Reserve boeterente leningenportefeuille
-
Blz. 379
Reserve herstelwerkzaamheden Meerpolder
-
Blz. 380
Reserve 1e inrichting en OLP
-
Blz. 381
Verloop voorzieningen
-
Blz. 382
Voorziening Wethouders
-
Blz. 383
Voorziening Afvloeiingsregeling personeel
-
Blz. 384
Voorziening grondexploitaties
-
Blz. 385
Voorziening Riolering met specifieke besteding
-
Blz. 386
Voorziening Afvalstofheffing met specifieke besteding
-
Blz. 387
Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
-
Blz. 388
Toelichting op de balans: vlottende passiva
-
Blz. 389
Vlottende passiva
-
Blz. 390
Netto-vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 391
Overlopende passiva
-
Blz. 392
Verplichtingen die in het begrotingsjaar zijn opgebouwd en die in een volgend begrotingsjaar tot betaling komen met uitzondering van jaarlijks terugkerende arbeidskosten gerelateerde verplichtingen van vergelijkbaar volume
-
Blz. 393
De van Europese en Nederlandse overheidslichamen ontvangen voorschotbedragen voor uitkeringen met een specifiek bestedingsdoel die dienen te dekking van lasten van voorgaande begrotingsjaren
-
Blz. 394
Overige vooruitontvangen bedragen
-
Blz. 395
Niet in de balans opgenomen belangrijke financiële verplichtingen
-
Blz. 396
Waarborgen en garanties
-
Blz. 397
Toelichting juridische geschillen
-
Blz. 398
Langlopende financiële verplichtingen
-
Blz. 399
Verplichtingen uit hoofde van de overeenkomsten voor doordecentralisatie
-
Blz. 400
Europese aanbestedingen
-
Blz. 401
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 402
Oorlog in Oekraïne
-
Blz. 403
Bijlagen
-
Blz. 404
Single Information Single Audit (SiSa)
-
Blz. 405
Single Information Single Audit (SiSa)
-
Blz. 406
Overzicht van de gerealiseerde baten en lasten per taakveld
-
Blz. 407
Overzicht gerealiseerde baten en lasten per taakveld
-
Blz. 408
Toelichting
-
Blz. 409
Overheveling incidentele budgetten
-
Blz. 410
Budgetoverheveling 2021
-
Blz. 411
Rapportage Interbestuurlijk Toezicht
-
Blz. 412
Format Rapportage Interbestuurlijk Toezicht
-
Blz. 413
Verplichte BBV indicatoren
-
Blz. 414
Verplichte BBV indicatoren
-
Blz. 415
Stand van Zaken Collegeprogramma
-
Blz. 416
Stand van Zaken Collegeprogramma
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap