Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarstukken 2021
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Managementsamenvatting
        1. Blz. 4 Bestuurlijke samenvatting
        2. Blz. 5 Beleidsinhoudelijk resultaat
        3. Blz. 6 Financieel resultaat
        4. Blz. 7 Solide financiële uitgangspositie voor de komende jaren
        5. Blz. 8 Financiële verschillen t.o.v. Slotwijziging 2021
          1. Blz. 9 Financiële verschillen t.o.v. Slotwijziging 2021
          2. Blz. 10 Toelichting per afwijking
        6. Blz. 11 Gevolgen corona in 2021
      2. Blz. 12 Programma 1: Bestuur en Dienstverlening
        1. Blz. 13 Beoogd maatschappelijk effect
        2. Blz. 14 Wat heeft het gekost?
        3. Blz. 15 Beleidsveld Gemeenteraad, College en Griffie
          1. Blz. 16 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 17 Lansingerland is een bestuurskrachtige gemeente met een efficiënt en integer bestuur, waarbij openheid de norm is
              1. Blz. 18 We zorgen voor adequate en actieve informatieverstrekking aan de gemeenteraad
              2. Blz. 19 We behouden en monitoren de kwaliteitsslag van de politiek-bestuurlijke besluitvorming
              3. Blz. 20 We voeren het waarstaatjegemeente-onderzoek uit
          2. Blz. 21 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 22 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        4. Blz. 23 Beleidsveld Samenwerking en Participatie
          1. Blz. 24 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 25 Effectievere samenwerking en participatie
              1. Blz. 26 We zorgen voor regionale positionering en bestuurlijke profilering
              2. Blz. 27 We gaan aan de slag met de nieuwe Nota Verbonden Partijen
              3. Blz. 28 We passen de (Toolkit) Burgerparticipatie toe en ontwikkelen deze door
          2. Blz. 29 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 30 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        5. Blz. 31 Beleidsveld Dienstverlening
          1. Blz. 32 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 33 Een goede dienstverlening met een sterk digitaal component waarbij de mens centraal staat
              1. Blz. 34 We geven de inrichting van de digitale dienstverlening een extra impuls
              2. Blz. 35 We bouwen verder aan een effectief dienstverleningsproces
              3. Blz. 36 We organiseren de Tweede Kamerverkiezingen naar de richtlijnen van het nieuwe normaal
          2. Blz. 37 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 38 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        6. Blz. 39 Kengetallen Bestuur en Dienstverlening
        7. Blz. 40 Toelichting op kengetallen Bestuur en Dienstverlening
      3. Blz. 41 Programma 2: Openbare Orde en Veiligheid
        1. Blz. 42 Beoogd maatschappelijk effect
        2. Blz. 43 Wat heeft het gekost?
        3. Blz. 44 Beleidsveld Openbare Orde en Veiligheid
          1. Blz. 45 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 46 Iedereen voelt zich veilig in Lansingerland
              1. Blz. 47 We hebben een compacte en slagvaardige crisisorganisatie
              2. Blz. 48 We voeren regie op de integrale aanpak van ondermijning
              3. Blz. 49 We voorkomen onveiligheid en criminaliteit door preventieve inzet
              4. Blz. 50 We zetten in op het voorkomen van overlast gevend en crimineel gedrag bij jongeren
          2. Blz. 51 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 52 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        4. Blz. 53 Kengetallen Openbare Orde en Veiligheid
        5. Blz. 54 Toelichting op kengetallen Openbare Orde en Veiligheid
      4. Blz. 55 Programma 3: Sport, Cultuur en Onderwijs
        1. Blz. 56 Beoogd maatschappelijk effect
        2. Blz. 57 Wat heeft het gekost?
        3. Blz. 58 Beleidsveld Sport
          1. Blz. 59 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 60 Lansingerland als sportiefste gemeente op de kaart
              1. Blz. 61 We stellen een nieuw speelbeleid en een plan voor het realiseren van een beweegvriendelijke(r) openbare ruimte vast
              2. Blz. 62 We zorgen dat sportbeoefening bereikbaar is voor al onze inwoners
              3. Blz. 63 We bundelen de krachten van sportverenigingen, bedrijfsleven en gemeente in het Pact van Lansingerland
          2. Blz. 64 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 65 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        4. Blz. 66 Beleidsveld Cultuur
          1. Blz. 67 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 68 Een bruisend, bindend en boeiend cultuuraanbod dat toegankelijk is voor iedereen
              1. Blz. 69 We starten met de realisatie van Blok B
              2. Blz. 70 We stimuleren, verbinden en presenteren het culturele aanbod
              3. Blz. 71 We subsidiëren en bestendigen het bibliotheekwerk
          2. Blz. 72 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 73 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        5. Blz. 74 Beleidsveld Onderwijs en Kinderopvang
          1. Blz. 75 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 76 Goed en passend toekomstgericht onderwijs voor iedereen dichtbij
              1. Blz. 77 We starten met de uitvoering van het Integraal Huisvestingsplan Primair Onderwijs
              2. Blz. 78 We zorgen voor een toegankelijk aanbod aan voorzieningen van voor- en vroegschoolse educatie
              3. Blz. 79 We zorgen voor goede uitvoering van leerlingenvervoer
          2. Blz. 80 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 81 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        6. Blz. 82 Kengetallen Sport, Cultuur en Onderwijs
        7. Blz. 83 Toelichting op kengetallen Sport, Cultuur en Onderwijs
      5. Blz. 84 Programma 4: Sociaal Domein
        1. Blz. 85 Beoogd maatschappelijk effect
        2. Blz. 86 Wat heeft het gekost?
        3. Blz. 87 Beleidsveld Samenleving
          1. Blz. 88 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 89 Een sterke en verbonden samenleving waaraan iedereen naar vermogen meedoet
              1. Blz. 90 We versterken de Lansingerlandse standaard door de uitvoering van beleidsaccenten
              2. Blz. 91 We garanderen de publieke gezondheidszorg in onze gemeente door onze afspraken met de GGD en stellen een preventieakkoord op
              3. Blz. 92 We ronden de voorbereidingen op de nieuwe Wet inburgering af en voeren deze uit vanaf 1 juli 2021
          2. Blz. 93 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 94 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        4. Blz. 95 Beleidsveld Jeugd
          1. Blz. 96 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 97 Kinderen en jongeren groeien veilig en gezond op en ontwikkelen zich tot zelfredzame inwoners
              1. Blz. 98 We benutten de eigen kracht van jeugdigen en hun ouders/verzorgers
              2. Blz. 99 We voorkomen problemen bij risicogroepen en zetten in op preventie
              3. Blz. 100 We verbeteren of stabiliseren de probleemsituatie van jeugdigen en gezinnen
              4. Blz. 101 We verstevigen onze grip op het gebruik en de kosten van jeugdhulp
          2. Blz. 102 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 103 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        5. Blz. 104 Beleidsveld Participatie
          1. Blz. 105 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 106 Financieel zelfredzame, betrokken volwassenen
              1. Blz. 107 We voorkomen schuldenproblematiek bij kwetsbare inwoners
              2. Blz. 108 We voorkomen dat inwoners een bijstandsuitkering nodig hebben
              3. Blz. 109 We leveren maatwerk aan bijstandsgerechtigde inwoners
              4. Blz. 110 We werken samen met werkgevers om duurzame matches te bereiken
          2. Blz. 111 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 112 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        6. Blz. 113 Beleidsveld Maatschappelijke Ondersteuning
          1. Blz. 114 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 115 Zelfredzame, betrokken en vitale inwoners
              1. Blz. 116 We benutten de eigen kracht van de samenleving, volwassenen en ouderen
              2. Blz. 117 We voorkomen problemen bij risicogroepen en zetten in op preventie
              3. Blz. 118 We voorzien in passende ondersteuning bij probleemsituaties
          2. Blz. 119 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 120 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        7. Blz. 121 Kengetallen Sociaal Domein
        8. Blz. 122 Toelichting op kengetallen Sociaal Domein
      6. Blz. 123 Programma 5: Kwaliteit Openbare Ruimte
        1. Blz. 124 Beoogd maatschappelijk effect
        2. Blz. 125 Wat heeft het gekost?
        3. Blz. 126 Beleidsveld Beheer Openbare Ruimte
          1. Blz. 127 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 128 Een duurzaam ingerichte en onderhouden leefomgeving, die technisch op orde is en aansluit op de behoeften van de gebruikers
              1. Blz. 129 We beheren en onderhouden de openbare ruimte en voeren de werkzaamheden op basis van de beheerplannen uit
              2. Blz. 130 We betrekken inwoners bij het beheer en onderhoud van de openbare ruimte en meten de mate van tevredenheid
              3. Blz. 131 We zorgen voor een veilige buitenruimte
              4. Blz. 132 We maken wijken toekomstbestendig door bij renovaties aandacht te hebben voor klimaatadaptatie
          2. Blz. 133 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 134 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        4. Blz. 135 Beleidsveld Afval- en Afvalwatermanagement
          1. Blz. 136 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 137 Het duurzaam en kostenbewust inzamelen en transporteren van (afval)water en huishoudelijk afval
              1. Blz. 138 We zorgen voor de inzameling en transport van stedelijk afvalwater
              2. Blz. 139 We faciliteren de inzameling en verwerking van het hemelwater
              3. Blz. 140 We stellen een nieuw Afvalbeleid vast
              4. Blz. 141 We realiseren een hoger scheidingspercentage dan in 2020
              5. Blz. 142 We meten de tevredenheid van inwoners over de inzameling en verwerking van afvalwater
              6. Blz. 143 We meten de tevredenheid van inwoners over de inzameling van huishoudelijk afval
          2. Blz. 144 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 145 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        5. Blz. 146 Beleidsveld Vastgoed
          1. Blz. 147 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 148 Gemeentelijk vastgoed zetten we in om onze maatschappelijke doelstellingen te realiseren
              1. Blz. 149 We optimaliseren het maatschappelijk en financieel rendement van de panden
              2. Blz. 150 We verduurzamen het gemeentelijk vastgoed
              3. Blz. 151 We herbeoordelen inefficiënt vastgoed
          2. Blz. 152 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 153 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        6. Blz. 154 Kengetallen Kwaliteit Openbare Ruimte
        7. Blz. 155 Toelichting op kengetallen Kwaliteit Openbare Ruimte
      7. Blz. 156 Programma 6: Lansingerland ontwikkelt
        1. Blz. 157 Beoogd maatschappelijk effect
        2. Blz. 158 Wat heeft het gekost?
        3. Blz. 159 Beleidsveld Ruimtelijke Ordening
          1. Blz. 160 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 161 Ruimtelijke ontwikkelingen die bij dragen aan goed wonen, ondernemen, werken en recreëren
              1. Blz. 162 Samen met onze partners werken we aan de verbetering van de waterkwaliteit
              2. Blz. 163 We werken samen met onze partners aan de uitvoering van het milieubeleidsplan
              3. Blz. 164 We werken aan een sterke woonomgeving midden in de metropool
              4. Blz. 165 We bereiden voor en implementeren werkprocessen Omgevingswet en verwerken hierbij de visie dienstverlening
          2. Blz. 166 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 167 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        4. Blz. 168 Beleidsveld Infrastructuur en Mobiliteit
          1. Blz. 169 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 170 De inwoners van Lansingerland kunnen zich op een snelle, adequate en veilige manier verplaatsen
              1. Blz. 171 We werken aan een duurzame en veilige bereikbaarheid
          2. Blz. 172 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 173 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        5. Blz. 174 Beleidsveld Economische Ontwikkeling
          1. Blz. 175 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 176 Een economisch succesvolle gemeente met een aantrekkelijk ondernemersklimaat
              1. Blz. 177 We versterken onze positie als innovatieve glastuinbouwgemeente samen met partners
              2. Blz. 178 We stellen een visiedocument op voor een duurzame en toekomstbestendige economie
              3. Blz. 179 We werken het plan van aanpak voor het arbeidsmarktoffensief verder uit
              4. Blz. 180 We hanteren een gebiedsgerichte aanpak voor de bedrijventerreinen
          2. Blz. 181 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 182 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        6. Blz. 183 Beleidsveld Duurzaamheid
          1. Blz. 184 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 185 Een duurzamer Lansingerland
              1. Blz. 186 We brengen nadere focus aan
              2. Blz. 187 We passen duurzaamheid in de praktijk toe
              3. Blz. 188 We benutten de kracht van samenwerking met belangrijkste stakeholders binnen en buiten onze gemeentegrens
          2. Blz. 189 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 190 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        7. Blz. 191 Kengetallen Lansingerland ontwikkelt
        8. Blz. 192 Toelichting op kengetallen Lansingerland ontwikkelt
      8. Blz. 193 Programma 7: Grondzaken
        1. Blz. 194 Beoogd maatschappelijk effect
        2. Blz. 195 Wat heeft het gekost?
        3. Blz. 196 Beleidsveld Grondexploitatie
          1. Blz. 197 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 198 Realiseren van gebiedsontwikkelingen binnen de financiële kaders en ruimtelijke randvoorwaarden
              1. Blz. 199 We actualiseren de grondexploitaties en risicoanalyse
              2. Blz. 200 We verkopen bouwgrond voor woningbouw en bedrijven
              3. Blz. 201 We verkopen gronden conform de Nota Grondbeleid
          2. Blz. 202 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 203 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        4. Blz. 204 Kengetallen Grondzaken
        5. Blz. 205 Toelichting op kengetallen Grondzaken
      9. Blz. 206 Overzicht Algemene Dekkingsmiddelen
        1. Blz. 207 Inleiding
      10. Blz. 208 Overzicht Overhead
        1. Blz. 209 Inleiding
        2. Blz. 210 Overzicht Overhead
        3. Blz. 211 Waar zitten de financiële afwijkingen?
      11. Blz. 212 Paragrafen
        1. Blz. 213 Inleiding
        2. Blz. 214 Paragraaf Lokale heffingen
          1. Blz. 215 Inleiding
          2. Blz. 216 Overzicht opbrengst lokale heffingen
          3. Blz. 217 COELO 2021 en woonlasten
          4. Blz. 218 Woonlasten en de tarieven in de regio
          5. Blz. 219 Onroerende zaakbelasting (OZB)
          6. Blz. 220 Opbrengsten onroerende zaakbelasting
          7. Blz. 221 Waardering Onroerende zaken (WOZ)
          8. Blz. 222 Afvalstoffenheffing
          9. Blz. 223 Baten en lasten afvalstoffenheffing en dekkingspercentage
          10. Blz. 224 Rioolheffing
          11. Blz. 225 Baten en lasten rioolheffing en dekkingspercentage
          12. Blz. 226 Lijkbezorgingsrechten
          13. Blz. 227 Leges Bouwvergunningen
          14. Blz. 228 Hondenbelasting
          15. Blz. 229 Marktgelden en precariobelasting (uitstallingen)
          16. Blz. 230 Precario op kabels en leidingen
          17. Blz. 231 Leges burgerzaken
          18. Blz. 232 Kwijtscheldingen
          19. Blz. 233 Lasten kwijtscheldingen
        3. Blz. 234 Paragraaf Weerstandsvermogen en risicobeheersing
          1. Blz. 235 Inleiding
          2. Blz. 236 Risicobeheersing in de gemeente Lansingerland
          3. Blz. 237 Inventarisatie risico’s
          4. Blz. 238 toelichting risico's
          5. Blz. 239 Beschikbare weerstandscapaciteit
          6. Blz. 240 Benodigde weerstandscapaciteit
          7. Blz. 241 Beoordeling weerstandsvermogen
          8. Blz. 242 Prognose ontwikkeling weerstandsvermogen en (risico) Vennootschapsbelasting
          9. Blz. 243 Financiële kengetallen
        4. Blz. 244 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
          1. Blz. 245 Algemeen
          2. Blz. 246 Groen
          3. Blz. 247 Civiele Kunstwerken (water)
          4. Blz. 248 Wegen
          5. Blz. 249 Riolering
          6. Blz. 250 Gebouwen
        5. Blz. 251 Paragraaf Financiering en treasury
          1. Blz. 252 Inleiding
          2. Blz. 253 Treasurybeleid
          3. Blz. 254 Risicobeheer
          4. Blz. 255 Renteschema
          5. Blz. 256 Financieringsbehoefte
          6. Blz. 257 Garantstellingen en borgstellingen
          7. Blz. 258 Kasstroomoverzicht
          8. Blz. 259 EMU saldo
        6. Blz. 260 Paragraaf Bedrijfsvoering
          1. Blz. 261 Inleiding
          2. Blz. 262 Personeel en Organisatie
          3. Blz. 263 Financiën en Planning & Control
          4. Blz. 264 Audit en AO/IC
          5. Blz. 265 Informatievoorziening en Automatisering
          6. Blz. 266 Juridische zaken
          7. Blz. 267 Dienstverlening
          8. Blz. 268 Inkoop
          9. Blz. 269 Communicatie
          10. Blz. 270 Informatieveiligheid en Privacy
        7. Blz. 271 Paragraaf Verbonden partijen
          1. Blz. 272 Inleiding
          2. Blz. 273 Overzicht
          3. Blz. 274 Bedrijvenschap Hoefweg
          4. Blz. 275 BLEIZO
          5. Blz. 276 DCMR Milieudienst Rijnmond
          6. Blz. 277 Jeugdhulp Rijnmond
          7. Blz. 278 Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH)
          8. Blz. 279 Gemeenschappelijke Regeling GGD Rotterdam-Rijnmond
          9. Blz. 280 Recreatieschap Rottemeren
          10. Blz. 281 Schadevergoedingsschap HSL-Zuid, A16 en A4
          11. Blz. 282 SVHW (Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie, Heffingen en Waardebepaling)
          12. Blz. 283 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond
          13. Blz. 284 NV Duinwaterbedijf Zuid-Holland (Handelsnaam Dunea)
          14. Blz. 285 Eneco Groep
          15. Blz. 286 Stedin Groep
          16. Blz. 287 Stichting Parkmanagement Bedrijvenpark Oudeland (PMBO)
          17. Blz. 288 Bank Nederlandse Gemeenten
        8. Blz. 289 Paragraaf Grondbeleid
          1. Blz. 290 Grondbeleid
          2. Blz. 291 Grondexploitatie, risico’s en weerstandsvermogen
      12. Blz. 292 Overzicht van baten en lasten en toelichting
        1. Blz. 293 Overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
          1. Blz. 294 Overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
        2. Blz. 295 Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
          1. Blz. 296 Apparaatslasten
          2. Blz. 297 WNT-norm
          3. Blz. 298 Verloop van de post ‘Onvoorzien’
          4. Blz. 299 Rechtmatigheid
          5. Blz. 300 Begrotingsrechtmatigheid
          6. Blz. 301 Begrotingsrechtmatigheid en de programma's
          7. Blz. 302 Rechtmatigheid financiële beheershandelingen in processen
          8. Blz. 303 Begrotingsrechtmatigheid en de kredieten
        3. Blz. 304 Verschillenanalyse per programma
          1. Blz. 305 Verschillenanalyse per programma
          2. Blz. 306 Programma 1 Bestuur en dienstverlening
          3. Blz. 307 Programma 2 Openbare Orde en Veiligheid
          4. Blz. 308 Programma 3 Sport, Cultuur en Onderwijs
          5. Blz. 309 Programma 4 Sociaal Domein
          6. Blz. 310 Programma 5 Kwaliteit Openbare Ruimte
          7. Blz. 311 Programma 6 Lansingerland Ontwikkelt
          8. Blz. 312 Programma 7 Grondzaken
          9. Blz. 313 Overzicht Algemene Dekkingsmiddelen
          10. Blz. 314 Overzicht Overhead
        4. Blz. 315 Overzicht incidentele baten en lasten
          1. Blz. 316 Incidentele lasten en baten
          2. Blz. 317 Overzicht structurele en incidentele stortingen en onttrekkingen in de reserve
        5. Blz. 318 Overzicht van structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
          1. Blz. 319 Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
      13. Blz. 320 Balans en toelichting
        1. Blz. 321 Balans
          1. Blz. 322 Activa
          2. Blz. 323 Passiva
        2. Blz. 324 Algemene grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
          1. Blz. 325 Inleiding
          2. Blz. 326 Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
          3. Blz. 327 Immateriële vaste activa
          4. Blz. 328 Materiële vaste activa
          5. Blz. 329 Afschrijvingen
          6. Blz. 330 Financiële vaste activa
          7. Blz. 331 Vlottende activa
          8. Blz. 332 Vaste passiva
          9. Blz. 333 Vlottende passiva
          10. Blz. 334 Grondslagen voor resultaatbepaling
        3. Blz. 335 Toelichting op de balans: vaste activa
          1. Blz. 336 Immateriële vaste activa
          2. Blz. 337 Materiële vaste activa
          3. Blz. 338 Materiële vaste activa met economisch nut
          4. Blz. 339 Materiële vaste activa waarvoor ter bestrijding van de kosten een heffing kan worden geheven
          5. Blz. 340 Materiële vaste activa met maatschappelijk nut
          6. Blz. 341 Financiële vaste activa
        4. Blz. 342 Toelichting op de balans: vlottende activa
          1. Blz. 343 Voorraden bouwgronden
          2. Blz. 344 Bouwgronden in exploitatie
          3. Blz. 345 Ramingen per complex
          4. Blz. 346 Toelichting op de ramingen per complex
          5. Blz. 347 Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
          6. Blz. 348 Vorderingen openbare lichamen
          7. Blz. 349 Schatkistbankieren
          8. Blz. 350 Overige vorderingen
          9. Blz. 351 Debiteuren Sociale Zaken
          10. Blz. 352 Liquide middelen
          11. Blz. 353 Overlopende activa
          12. Blz. 354 Overige nog te ontvangen bedragen, en de vooruitbetaalde bedragen die ten laste van volgende begrotingsjaren komen
        5. Blz. 355 Toelichting op de balans: vaste passiva
          1. Blz. 356 Eigen vermogen
          2. Blz. 357 Verloop reserves
          3. Blz. 358 Algemene reserve
          4. Blz. 359 Reserve Rekenkamer
          5. Blz. 360 Reserve Afronding Overbuurtsepolder
          6. Blz. 361 Reserve Baggeren
          7. Blz. 362 Reserve (Tijdelijke) huisvesting primair onderwijs
          8. Blz. 363 Reserve Overdracht schoolgebouwen
          9. Blz. 364 Reserve Sociaal Domein
          10. Blz. 365 Reserve Warmtevisie
          11. Blz. 366 Reserve Bovenwijkse voorzieningen
          12. Blz. 367 Reserve Actieplan Omgevingswet
          13. Blz. 368 Reserve Nog te maken kosten GREX
          14. Blz. 369 Reserve Groot onderhoud gemeentelijke gebouwen
          15. Blz. 370 Reserve Onderzoekskosten
          16. Blz. 371 Reserve Kapitaallasten
          17. Blz. 372 Reserve Ombuiging
          18. Blz. 373 Reserve Crisismaatregelen (n.a.v. Corona)
          19. Blz. 374 Reserve Financieringsstructurering
          20. Blz. 375 Reserve Enecogelden
          21. Blz. 376 Reserve kapitaallasten RvR Groenzoom
          22. Blz. 377 Reserve kapitaallasten verduurzaming primair onderwijs
          23. Blz. 378 Reserve boeterente leningenportefeuille
          24. Blz. 379 Reserve herstelwerkzaamheden Meerpolder
          25. Blz. 380 Reserve 1e inrichting en OLP
          26. Blz. 381 Verloop voorzieningen
          27. Blz. 382 Voorziening Wethouders
          28. Blz. 383 Voorziening Afvloeiingsregeling personeel
          29. Blz. 384 Voorziening grondexploitaties
          30. Blz. 385 Voorziening Riolering met specifieke besteding
          31. Blz. 386 Voorziening Afvalstofheffing met specifieke besteding
          32. Blz. 387 Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
        6. Blz. 388 Toelichting op de balans: vlottende passiva
          1. Blz. 389 Vlottende passiva
          2. Blz. 390 Netto-vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
          3. Blz. 391 Overlopende passiva
          4. Blz. 392 Verplichtingen die in het begrotingsjaar zijn opgebouwd en die in een volgend begrotingsjaar tot betaling komen met uitzondering van jaarlijks terugkerende arbeidskosten gerelateerde verplichtingen van vergelijkbaar volume
          5. Blz. 393 De van Europese en Nederlandse overheidslichamen ontvangen voorschotbedragen voor uitkeringen met een specifiek bestedingsdoel die dienen te dekking van lasten van voorgaande begrotingsjaren
          6. Blz. 394 Overige vooruitontvangen bedragen
        7. Blz. 395 Niet in de balans opgenomen belangrijke financiële verplichtingen
          1. Blz. 396 Waarborgen en garanties
          2. Blz. 397 Toelichting juridische geschillen
          3. Blz. 398 Langlopende financiële verplichtingen
          4. Blz. 399 Verplichtingen uit hoofde van de overeenkomsten voor doordecentralisatie
          5. Blz. 400 Europese aanbestedingen
        8. Blz. 401 Gebeurtenissen na balansdatum
          1. Blz. 402 Oorlog in Oekraïne
      14. Blz. 403 Bijlagen
        1. Blz. 404 Single Information Single Audit (SiSa)
          1. Blz. 405 Single Information Single Audit (SiSa)
        2. Blz. 406 Overzicht van de gerealiseerde baten en lasten per taakveld
          1. Blz. 407 Overzicht gerealiseerde baten en lasten per taakveld
          2. Blz. 408 Toelichting
        3. Blz. 409 Overheveling incidentele budgetten
          1. Blz. 410 Budgetoverheveling 2021
        4. Blz. 411 Rapportage Interbestuurlijk Toezicht
          1. Blz. 412 Format Rapportage Interbestuurlijk Toezicht
        5. Blz. 413 Verplichte BBV indicatoren
          1. Blz. 414 Verplichte BBV indicatoren
        6. Blz. 415 Stand van Zaken Collegeprogramma
          1. Blz. 416 Stand van Zaken Collegeprogramma
    2. Activiteiten
    3. Zoeken
    4. Publicatie bijlagen
    5. Contact
    6. PrivacyStatement
    7. Sitemap