Gemeenteraad, College en griffier
Beantwoording van artikel 37 vragen binnen wettelijke termijn
Het college zorgt voor adequate en tijdige informatievoorziening aan de gemeenteraad. In 2021 stelde uw raad 46 Artikel 37 vragen. Twee daarvan zijn met 2 tot 4 dagen termijnoverschrijding beantwoord.
Vertrouwen in gemeentebestuur
In 2018 brachten we op basis van een 'Waar-staat-je-gemeente-onderzoek' het vertrouwen in het gemeentebestuur in beeld. Vanwege keuzes in ambities en prioriteiten hebben we in 2021 niet opnieuw onderzoek gedaan. Daarentegen maken we het vertrouwen in het gemeentebestuur onderdeel van de opgave Burgerparticipatie. De gemeenteraad, het college en de ambtelijke organisatie gaat met elkaar in gesprek over de verbinding en de samenwerking tussen de overheid en inwoners.
Samenwerking
Aantal inwoners lid digitaal burgerpanel
Met 1.696 burgerpanelleden hebben we als gemeente een goede afspiegeling van de bevolking om ons te informeren.
Aantal uitgezette enquêtes via het burgerpanel
We zijn omgevingsbewust en hechten waarde aan de mening en ideeën van inwoners. In 2021 zijn er 3 peilingen via het burgerpanel ‘Lansingerland Peilt’ uitgevoerd over Waardering openbare ruimte, Burgerparticipatie en Milieubeleid. Daarnaast is er door het ROV Zuid-Holland (Regionaal Ondersteuningsbureau Verkeersveiligheid) een onderzoek uitgevoerd naar verkeersveiligheid en het verkeersgedrag van mensen. Voor dit regionale onderzoek hebben wij toestemming gegeven aan I&O Research om hiervoor ons Burgerpanel te benaderen.
Aantal verbonden partijen
Vanwege toenemende uitbreiding en complexiteit van onze wettelijke opdrachten werken we samen met andere overheden en partners.
Dienstverlening
De kengetallen voor Dienstverlening zijn tot stand gekomen als service level agreement in de uitrol van het Nationaal Uitvoeringsprogramma.
Gemiddelde wachttijd aan de balie met afspraak
Het servicepunt van het team Service en Contact werkte in 2021 alleen op afspraak. We konden zo de publiekstromen
op een verantwoorde wijze volgens de coronarichtlijnen ontvangen.
Telefonische bereikbaarheid binnen 30 seconden
Dit kengetal geeft de tijd aan dat een beller gemiddeld moet wachten voordat het gesprek gestart wordt in het callcenter. Er was in 2021 een grote toename aan telefoontjes en de gesprekken duurden iets langer. Dit betekende dat de wachttijden gemiddeld met 10 sec zijn toegenomen.
Maken van een afspraak
Dit kengetal geeft het aantal dagen aan waarbinnen een afspraak gemaakt kan worden voor de publieksbalie. Deze afspraken kunnen digitaal gemaakt worden via de afsprakenmodule op de website, telefonisch via ons callcenter of persoonlijk aan de receptie.