Met de in 2020 vastgestelde positioneringsstrategie creëren wij een duidelijk profiel dat onder meer bijdraagt aan een grotere herkenbaarheid en naamsbekendheid van Lansingerland. Deze positioneringstrategie ondersteunen we met de inzet van een nieuw te ontwikkelen interne en externe communicatiestrategie (zoals citymarketing) in een uitvoeringsagenda, waarover wij de raad per brief informeren. De uitvoering van de communicatiestrategie gaat na vaststelling van start, te verwachten begin 2021.
Het verhaal van Lansingerland is sterk om de volgende belangrijke redenen:
• Verbonden in de metropoolregio: sterke ruimtelijke structuren, groengebieden, goed bereikbaar en sterk verbonden;
• Vindingrijk en ondernemend: innovatieve teeltkennis, Home of Hortiscience houdt zich bezig met wereldvoedselvraagstukken, werkgelegenheid;
• Gezond samen leven: dichtbij (het is goed leven in Lansingerland; oog voor mensen, plek voor iedereen; voorzieningenniveau) en ver weg (wereldspeler met innovatieve glastuinbouw).