De ingezette verbeteringen in de digitale dienstverlening bouwen we in 2022 verder uit. Zo implementeren we voor eind Q4 2022 het beeldbellen, de chat(bot) en een digitale trouwplanner. Daarnaast werken we eind Q3 met de juiste systemen die aansluiten bij de programmatuur die wij gebruiken in het sociale domein. Zo werken we naar het snel en foutloos verwerken van de aanvragen waarbij ‘in één keer goed’ de standaard is. Eind Q4 is de website, voor zover technisch mogelijk, volledig digitaal toegankelijk en zijn alle teams in de organisatie getraind in het digitaal toegankelijk opstellen van documenten.

We leveren een bijdrage het implementeren van de wijzigingen in wetgeving. Vanuit Rijksoverheid zijn een aantal ingrijpende wijzigingen in de Wet open overheid, de Wet digitale overheid en de Wet elektronisch publiceren aangekondigd. Ook de Omgevingswet met een verplichte aansluiting op het Digitaal stelsel omgevingswet brengen ingrijpende veranderingen in onze digitale omgeving met zich mee. We implementeren alle wijzigingen binnen de wettelijk voorgeschreven termijnen in onze digitale omgeving.