We verbeterden onze telefonische en fysieke bereikbaarheid en toegankelijkheid

Betere telefonische bereikbaarheid met (010) 800 40 00
In het derde kwartaal van 2024 hebben we het storingsgevoelige telefoonnummer 14010 uitgefaseerd. Dat wil zeggen dat het nummer wel in de lucht blijft, maar dat we voortaan via al onze kanalen alleen nog ons vaste telefoonnummer 010 800 4000 communiceren.
Start Mobiel Servicepunt
In het vierde kwartaal zijn we gestart met het Mobiel Servicepunt. De bus is elke week op vaste dagen en tijdstippen in de kernen te vinden. Op aanvraag gaat het Mobiel Servicepunt naar de buurtschappen Rotte en Kruisweg. Inwoners kunnen er vragen stellen en aanvragen doen, zoals een aanvraag voor een paspoort.
Modernisering van de publieksbalies
Met de verbouwing van de centrale hal van het gemeentehuis werkten we verder aan het Huis van de Samenleving. De publieksbalies zijn gemoderniseerd met oog voor de veiligheid en gezondheid van medewerkers en bezoekers. De verbouwing van de receptie en de wachtruimte volgt begin 2025.
Bewustwording toegankelijke dienstverlening
We hebben toegankelijkheidsonderzoeken uitgevoerd naar onze dienstverlening en een verantwoordingsverslag voor het college en de raad opgesteld. Ook hebben we binnen de organisatie bewustwordingstrainingen over toegankelijke dienstverlening aangeboden en we hebben een sessie met cabaretier Vincent Bijlo georganiseerd, die zelf een visuele beperking heeft.
Verwerken van de paspoortenpiek
Vanaf 2024 verliepen de eerste documenten met een 10-jarige geldigheid. Dit veroorzaakte een enorme toename in het aantal aanvragen voor een paspoort of identiteitskaart. Het maken van een afspraak duurde in 2024 gemiddeld een week langer dan gebruikelijk.