Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarstukken 2020
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Managementsamenvatting
        1. Blz. 4 Bestuurlijke samenvatting
        2. Blz. 5 Beleidsinhoudelijk resultaat
        3. Blz. 6 Financiële verschillen t.o.v. Slotwijziging 2020
          1. Blz. 7 Financiële verschillen t.o.v. Slotwijziging 2020
          2. Blz. 8 Toelichting per afwijking
        4. Blz. 9 Solide financiële uitgangspositie voor de komende jaren
        5. Blz. 10 Financieel resultaat
        6. Blz. 11 Gevolgen corona in 2020
      2. Blz. 12 Programma 1: Bestuur en Dienstverlening
        1. Blz. 13 Beoogd maatschappelijk effect
        2. Blz. 14 Wat heeft het gekost?
        3. Blz. 15 Beleidsveld Gemeenteraad, College en Griffie
          1. Blz. 16 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 17 Lansingerland is een bestuurskrachtige gemeente met een efficiënt en integer bestuur, waarbij openheid de norm is
              1. Blz. 18 Adequate en actieve informatieverstrekking aan de gemeenteraad
              2. Blz. 19 Kwaliteitsslag in de voorbereiding van politiek-bestuurlijke besluitvorming
          2. Blz. 20 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 21 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        4. Blz. 22 Beleidsveld Samenwerking
          1. Blz. 23 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 24 Effectievere samenwerking en participatie
              1. Blz. 25 Aan de slag met het rekenkameronderzoek Burgerparticipatie
              2. Blz. 26 Interactieve beleidsvorming binnen gemeentelijke projecten in wijken
              3. Blz. 27 Meer bekendheid geven aan het Lansingerlands Initiatief
              4. Blz. 28 Optimaal benutten van het burgerpanel met een maximum van vijf keer per jaar
              5. Blz. 29 Regionale positionering (o.a. ‘citymarketing’) en bestuurlijke profilering
              6. Blz. 30 Strategiebepaling bestuurlijke overleggen in de regio
          2. Blz. 31 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 32 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        5. Blz. 33 Beleidsveld Dienstverlening
          1. Blz. 34 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 35 Inwoners snel en slim helpen!
              1. Blz. 36 We zorgen ervoor dat de informatievoorziening over alle ingangen hetzelfde is
              2. Blz. 37 We regelen een snelle afhandeling binnen de gestelde normen
              3. Blz. 38 We geven invulling aan de vastgestelde visie op Dienstverlening
              4. Blz. 39 We bezorgen reisdocumenten bij de inwoners thuis
              5. Blz. 40 Onze website is digitaal toegankelijk
          2. Blz. 41 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 42 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        6. Blz. 43 Kengetallen Bestuur en Dienstverlening
        7. Blz. 44 Toelichting op kengetallen Bestuur en Dienstverlening
      3. Blz. 45 Programma 2: Openbare Orde en Veiligheid
        1. Blz. 46 Beoogd maatschappelijk effect
        2. Blz. 47 Wat heeft het gekost?
        3. Blz. 48 Beleidsveld Openbare Orde en Veiligheid
          1. Blz. 49 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 50 Een veilig Lansingerland
              1. Blz. 51 We voorkomen problemen bij overlastgevende en risicovolle jongeren
              2. Blz. 52 We investeren op het vergroten van de leefbaarheid en het veiligheidsgevoel van inwoners
              3. Blz. 53 We hebben een kleine en slagvaardige crisisorganisatie
              4. Blz. 54 We voeren regie op de aanpak van ondermijning
          2. Blz. 55 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 56 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        4. Blz. 57 Kengetallen Openbare Orde en Veiligheid
        5. Blz. 58 Toelichting op kengetallen Openbare Orde en Veiligheid
      4. Blz. 59 Programma 3: Sport, Cultuur en Onderwijs
        1. Blz. 60 Beoogd maatschappelijk effect
        2. Blz. 61 Wat heeft het gekost?
        3. Blz. 62 Beleidsveld Sport
          1. Blz. 63 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 64 Lansingerland als sportiefste gemeente op de kaart
              1. Blz. 65 We bevriezen de huurtarieven voor de binnen- en buitensport tot 2022
              2. Blz. 66 We starten met de inzet van combinatiefunctionarissen voor ondersteuning sportverenigingen
              3. Blz. 67 We stellen het accommodatieplan vast en starten met de uitvoering ervan
              4. Blz. 68 We zetten in op Inclusief Sport & Bewegen Haaglanden voor ondersteuning van mensen met een beperking
          2. Blz. 69 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 70 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        4. Blz. 71 Beleidsveld Cultuur
          1. Blz. 72 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 73 Een bruisend, bindend en boeiend cultuuraanbod dat toegankelijk is voor iedereen
              1. Blz. 74 We subsidiëren het bibliotheekwerk
              2. Blz. 75 We intensiveren het cultureel aanbod
              3. Blz. 76 We ontwikkelen de cultuurhuizen verder
          2. Blz. 77 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 78 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        5. Blz. 79 Beleidsveld Onderwijs en Kinderopvang
          1. Blz. 80 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 81 Goed en passend toekomstgericht onderwijs voor iedereen dichtbij
              1. Blz. 82 We houden toezicht op de kwaliteit van kinderopvang en handhaven zo nodig
              2. Blz. 83 We stellen het Integraal Huisvestingsplan Primair Onderwijs vast
              3. Blz. 84 We zorgen voor een goed onderwijsachterstandenbeleid (OAB)
              4. Blz. 85 We zorgen voor goede uitvoering van leerlingenvervoer
          2. Blz. 86 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 87 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        6. Blz. 88 Kengetallen Sport, Cultuur en Onderwijs
        7. Blz. 89 Toelichting op kengetallen Sport, Cultuur en Onderwijs
      5. Blz. 90 Programma 4: Sociaal Domein
        1. Blz. 91 Beoogd maatschappelijk effect
        2. Blz. 92 Wat heeft het gekost?
        3. Blz. 93 Beleidsveld Samenleving
          1. Blz. 94 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 95 Een sterke en verbonden samenleving waaraan iedereen naar vermogen meedoet
              1. Blz. 96 We garanderen de basisgezondheidszorg in onze gemeente
              2. Blz. 97 We maakten de verbinding tussen samenleving en sociaal domein
          2. Blz. 98 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 99 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        4. Blz. 100 Beleidsveld Jeugd
          1. Blz. 101 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 102 Kinderen en jongeren groeien veilig en gezond op en ontwikkelen zich tot zelfredzame inwoners
              1. Blz. 103 We benutten de eigen kracht van jeugdigen en hun ouders/verzorgers
              2. Blz. 104 We verbeteren of stabiliseren de probleemsituatie
              3. Blz. 105 We voorkomen problemen bij risicogroepen en zetten in op preventie
          2. Blz. 106 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 107 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        5. Blz. 108 Beleidsveld Participatie
          1. Blz. 109 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 110 Financieel zelfredzame, betrokken volwassenen die geen beroep hoeven te doen op de gemeente
              1. Blz. 111 Inwoners zijn financieel zelfredzaam
              2. Blz. 112 We verbeteren of stabiliseren de probleemsituatie
              3. Blz. 113 We voorkomen problemen bij risicogroepen en zetten in op preventie
          2. Blz. 114 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 115 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        6. Blz. 116 Beleidsveld Maatschappelijke Ondersteuning
          1. Blz. 117 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 118 Zelfredzame, betrokken en vitale inwoners
              1. Blz. 119 We benutten de eigen kracht van de samenleving, volwassenen en ouderen
              2. Blz. 120 We verbeteren of stabiliseren de probleemsituatie
              3. Blz. 121 We voorkomen problemen bij risicogroepen en zetten in op preventie
          2. Blz. 122 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 123 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        7. Blz. 124 Kengetallen Sociaal Domein
        8. Blz. 125 Toelichting op kengetallen Sociaal Domein
      6. Blz. 126 Programma 5: Kwaliteit Openbare Ruimte
        1. Blz. 127 Beoogd maatschappelijk effect
        2. Blz. 128 Wat heeft het gekost?
        3. Blz. 129 Beleidsveld Beheer Openbare ruimte
          1. Blz. 130 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 131 Een duurzaam ingerichte en onderhouden leefomgeving, die technisch op orde is en aansluit op de behoeften van de gebruikers
              1. Blz. 132 We beheren en onderhouden de openbare ruimte en voeren de werkzaamheden op basis van de beheerplannen uit
              2. Blz. 133 We betrekken inwoners bij het beheer en onderhoud van de openbare ruimte en meten de mate van tevredenheid
              3. Blz. 134 We maken wijken toekomstbestendig door bij renovaties aandacht te hebben voor klimaatadaptatie
              4. Blz. 135 We zorgen voor een veilige buitenruimte
          2. Blz. 136 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 137 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        4. Blz. 138 Beleidsveld Afval- en Afvalwatermanagement
          1. Blz. 139 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 140 Het duurzaam en kostenbewust inzamelen en transporteren van (afval)water en huishoudelijk afval
              1. Blz. 141 We actualiseren het gemeentelijk rioleringsplan
              2. Blz. 142 We meten de tevredenheid van inwoners over de inzameling en verwerking van afvalwater
              3. Blz. 143 We moderniseren het afvalbrengstation aan de Bosland in Bergschenhoek in 2020
              4. Blz. 144 We realiseren een toename van het aandeel gescheiden GFT (groente-, fruit- en tuin-) afval van 3,5%
              5. Blz. 145 We werken het nieuwe Afvalbeleid uit in het uitvoeringsplan Afval
              6. Blz. 146 We zorgen voor de inzameling en transport van stedelijk afvalwater
              7. Blz. 147 We zorgen voor de inzameling en verwerking van het hemelwater
              8. Blz. 148 We zorgen voor een optimale grondwaterstand in het openbaar gebied
          2. Blz. 149 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 150 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        5. Blz. 151 Kengetallen Kwaliteit Openbare Ruimte
        6. Blz. 152 Toelichting op kengetallen Kwaliteit Openbare Ruimte
      7. Blz. 153 Programma 6: Lansingerland ontwikkelt
        1. Blz. 154 Beoogd maatschappelijk effect
        2. Blz. 155 Wat heeft het gekost?
        3. Blz. 156 Beleidsveld Ruimtelijke Ordening
          1. Blz. 157 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 158 Ruimtelijke ontwikkelingen die bij dragen aan goed wonen, ondernemen, werken en recreëren
              1. Blz. 159 Samen met onze partners werken we aan de verbetering van de waterkwaliteit
              2. Blz. 160 We bereiden ons voor op de implementatie van de omgevingswet 2021
              3. Blz. 161 We werken aan een sterke woonomgeving midden in de metropool
              4. Blz. 162 We werken de gebiedsagenda middengebied verder uit
          2. Blz. 163 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 164 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        4. Blz. 165 Beleidsveld Infrastructuur en Mobiliteit
          1. Blz. 166 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 167 De inwoners van Lansingerland kunnen zich op een snelle, adequate en veilige manier verplaatsen
              1. Blz. 168 We werken aan een duurzame en veilige bereikbaarheid
          2. Blz. 169 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 170 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        5. Blz. 171 Beleidsveld Economische Ontwikkeling
          1. Blz. 172 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 173 Een economisch succesvolle gemeente met een aantrekkelijk ondernemersklimaat
              1. Blz. 174 We starten met het uitvoeringsplan voor de centrumontwikkeling Bergschenhoek
              2. Blz. 175 We versterken onze positie als innovatieve glastuinbouwgemeente
              3. Blz. 176 We werken het plan van aanpak voor het arbeidsmarktoffensief verder uit
          2. Blz. 177 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 178 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        6. Blz. 179 Beleidsveld Duurzaamheid
          1. Blz. 180 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 181 Een duurzamer Lansingerland
              1. Blz. 182 We bepalen de opzet en voorwaarden van het revolverend fonds en nemen deze in gebruik
              2. Blz. 183 We gaan aan de slag met concrete duurzaamheidsmaatregelen die direct zichtbaar zijn
              3. Blz. 184 We zoeken de kracht op van samenwerking buiten onze gemeentegrens
              4. Blz. 185 We realiseren de gestelde doelen in visie en uitvoeringsagenda
          2. Blz. 186 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 187 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        7. Blz. 188 Beleidsveld Vastgoedbeleid
          1. Blz. 189 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 190 Gemeentelijk vastgoed zetten we in om onze maatschappelijke doelstellingen te realiseren
              1. Blz. 191 We nemen extra energiemaatregelen voor onze panden
              2. Blz. 192 We verbeteren het sociaal en financieel rendement van panden
              3. Blz. 193 We verwerken nieuwe wettelijke verplichtingen
          2. Blz. 194 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 195 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        8. Blz. 196 Kengetallen Lansingerland ontwikkelt
        9. Blz. 197 Toelichting op kengetallen Lansingerland ontwikkelt
      8. Blz. 198 Programma 7: Grondzaken
        1. Blz. 199 Beoogd maatschappelijk effect
        2. Blz. 200 Wat heeft het gekost?
        3. Blz. 201 Beleidsveld Grondexploitatie
          1. Blz. 202 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 203 Realiseren van gebiedsontwikkelingen binnen de financiële kaders en ruimtelijke randvoorwaarden
              1. Blz. 204 We actualiseren de grondexploitaties en risicoanalyse
              2. Blz. 205 We verkopen bouwgrond voor woningbouw en bedrijven
              3. Blz. 206 We verkopen gronden conform de Nota Grondbeleid
          2. Blz. 207 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 208 Waar zitten de financiële afwijkingen?
        4. Blz. 209 Kengetallen Grondzaken
        5. Blz. 210 Toelichting op kengetallen Grondzaken
      9. Blz. 211 Overzicht Algemene Dekkingsmiddelen
        1. Blz. 212 Inleiding
      10. Blz. 213 Overzicht Overhead
        1. Blz. 214 Inleiding
        2. Blz. 215 Overzicht Overhead
        3. Blz. 216 Waar zitten de financiële afwijkingen?
      11. Blz. 217 Paragrafen
        1. Blz. 218 Inleiding
        2. Blz. 219 Paragraaf Lokale heffingen
          1. Blz. 220 Inleiding
          2. Blz. 221 Overzicht opbrengst lokale heffingen
          3. Blz. 222 COELO 2020 en woonlasten
          4. Blz. 223 Woonlasten en de tarieven in de regio
          5. Blz. 224 Onroerende zaakbelasting (OZB)
          6. Blz. 225 Opbrengsten onroerende zaakbelasting
          7. Blz. 226 Waardering Onroerende zaken (WOZ)
          8. Blz. 227 Afvalstoffenheffing
          9. Blz. 228 Baten en lasten afvalstoffenheffing en dekkingspercentage
          10. Blz. 229 Rioolheffing
          11. Blz. 230 Baten en lasten rioolheffing en dekkingspercentage
          12. Blz. 231 Lijkbezorgingsrechten
          13. Blz. 232 Leges Bouwvergunningen
          14. Blz. 233 Hondenbelasting
          15. Blz. 234 Marktgelden en precariobelasting (uitstallingen)
          16. Blz. 235 Precario op kabels en leidingen
          17. Blz. 236 Leges burgerzaken
          18. Blz. 237 Kwijtscheldingen
          19. Blz. 238 Lasten kwijtscheldingen
        3. Blz. 239 Paragraaf Weerstandsvermogen en risicobeheersing
          1. Blz. 240 Inleiding
          2. Blz. 241 Risicobeheersing in de gemeente Lansingerland
          3. Blz. 242 Inventarisatie risico’s
          4. Blz. 243 toelichting risico's
          5. Blz. 244 Beschikbare weerstandscapaciteit
          6. Blz. 245 Benodigde weerstandscapaciteit
          7. Blz. 246 Beoordeling weerstandsvermogen
          8. Blz. 247 Prognose ontwikkeling weerstandsvermogen en (risico) Vennootschapsbelasting
          9. Blz. 248 Financiële kengetallen
        4. Blz. 249 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
          1. Blz. 250 Algemeen
          2. Blz. 251 Groen
          3. Blz. 252 Civiele Kunstwerken (water)
          4. Blz. 253 Wegen
          5. Blz. 254 Riolering
          6. Blz. 255 Gebouwen
        5. Blz. 256 Paragraaf Financiering en treasury
          1. Blz. 257 Inleiding
          2. Blz. 258 Treasurybeleid
          3. Blz. 259 Risicobeheer
          4. Blz. 260 Renteschema
          5. Blz. 261 Financieringsbehoefte
          6. Blz. 262 Garantstellingen en borgstellingen
          7. Blz. 263 Kasstroomoverzicht
          8. Blz. 264 EMU saldo
        6. Blz. 265 Paragraaf Bedrijfsvoering
          1. Blz. 266 Inleiding
          2. Blz. 267 Personeel en Organisatie
          3. Blz. 268 Financiën en Planning & Control
          4. Blz. 269 Audit en AO/IC
          5. Blz. 270 Informatievoorziening en Automatisering
          6. Blz. 271 Juridische zaken
          7. Blz. 272 Dienstverlening
          8. Blz. 273 Inkoop
          9. Blz. 274 Communicatie
          10. Blz. 275 Informatieveiligheid en Privacy
        7. Blz. 276 Paragraaf Verbonden partijen
          1. Blz. 277 Inleiding
          2. Blz. 278 Overzicht
          3. Blz. 279 Bedrijvenschap Hoefweg
          4. Blz. 280 BLEIZO
          5. Blz. 281 DCMR Milieudienst Rijnmond
          6. Blz. 282 Jeugdhulp Rijnmond
          7. Blz. 283 Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH)
          8. Blz. 284 Gemeenschappelijke Regeling GGD Rotterdam-Rijnmond
          9. Blz. 285 Recreatieschap Rottemeren
          10. Blz. 286 Schadevergoedingsschap HSL-Zuid, A16 en A4
          11. Blz. 287 SVHW (Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie, Heffingen en Waardebepaling)
          12. Blz. 288 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond
          13. Blz. 289 NV Duinwaterbedijf Zuid-Holland (Handelsnaam Dunea)
          14. Blz. 290 Eneco Groep
          15. Blz. 291 Stedin Groep
          16. Blz. 292 Stichting Parkmanagement Bedrijvenpark Oudeland (PMBO)
          17. Blz. 293 Bank Nederlandse Gemeenten
        8. Blz. 294 Paragraaf Grondbeleid
          1. Blz. 295 Grondbeleid
          2. Blz. 296 Grondexploitatie, risico’s en weerstandsvermogen
      12. Blz. 297 Overzicht van baten en lasten en toelichting
        1. Blz. 298 Overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
          1. Blz. 299 Overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
        2. Blz. 300 Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
          1. Blz. 301 Apparaatslasten
          2. Blz. 302 WNT-norm
          3. Blz. 303 Verloop van de post ‘Onvoorzien’
          4. Blz. 304 Rechtmatigheid
          5. Blz. 305 Begrotingsrechtmatigheid
          6. Blz. 306 Begrotingsrechtmatigheid en de programma's
          7. Blz. 307 Rechtmatigheid financiële beheershandelingen in processen
          8. Blz. 308 Begrotingsrechtmatigheid en de kredieten
        3. Blz. 309 Verschillenanalyse per programma
          1. Blz. 310 Verschillenanalyse per programma
          2. Blz. 311 Programma 1 Bestuur en dienstverlening
          3. Blz. 312 Programma 2 Openbare Orde en Veiligheid
          4. Blz. 313 Programma 3 Sport, Cultuur en Onderwijs
          5. Blz. 314 Programma 4 Sociaal Domein
          6. Blz. 315 Programma 5 Kwaliteit Openbare Ruimte
          7. Blz. 316 Programma 6 Lansingerland Ontwikkelt
          8. Blz. 317 Programma 7 Grondzaken
          9. Blz. 318 Overzicht Algemene Dekkingsmiddelen
          10. Blz. 319 Overzicht Overhead
        4. Blz. 320 Overzicht incidentele baten en lasten
          1. Blz. 321 Incidentele lasten en baten
          2. Blz. 322 Overzicht structurele en incidentele stortingen en onttrekkingen in de reserve
        5. Blz. 323 Overzicht van structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
          1. Blz. 324 Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
      13. Blz. 325 Balans en toelichting
        1. Blz. 326 Balans
          1. Blz. 327 Activa
          2. Blz. 328 Passiva
        2. Blz. 329 Algemene grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
          1. Blz. 330 Inleiding
          2. Blz. 331 Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
          3. Blz. 332 Immateriële vaste activa
          4. Blz. 333 Materiële vaste activa
          5. Blz. 334 Afschrijvingen
          6. Blz. 335 Financiële vaste activa
          7. Blz. 336 Vlottende activa
          8. Blz. 337 Vaste passiva
          9. Blz. 338 Vlottende passiva
          10. Blz. 339 Grondslagen voor resultaatbepaling
        3. Blz. 340 Toelichting op de balans: vaste activa
          1. Blz. 341 Immateriële vaste activa
          2. Blz. 342 Materiële vaste activa
          3. Blz. 343 Materiële vaste activa met economisch nut
          4. Blz. 344 Materiële vaste activa waarvoor ter bestrijding van de kosten een heffing kan worden geheven
          5. Blz. 345 Materiële vaste activa met maatschappelijk nut
          6. Blz. 346 Financiële vaste activa
        4. Blz. 347 Toelichting op de balans: vlottende activa
          1. Blz. 348 Voorraden bouwgronden
          2. Blz. 349 Bouwgronden in exploitatie
          3. Blz. 350 Ramingen per complex
          4. Blz. 351 Toelichting op de ramingen per complex
          5. Blz. 352 Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
          6. Blz. 353 Vorderingen openbare lichamen
          7. Blz. 354 Schatkistbankieren
          8. Blz. 355 Overige vorderingen
          9. Blz. 356 Debiteuren Sociale Zaken
          10. Blz. 357 Liquide middelen
          11. Blz. 358 Overlopende activa
          12. Blz. 359 Overige nog te ontvangen bedragen, en de vooruitbetaalde bedragen die ten laste van volgende begrotingsjaren komen
        5. Blz. 360 Toelichting op de balans: vaste passiva
          1. Blz. 361 Eigen vermogen
          2. Blz. 362 Verloop reserves
          3. Blz. 363 Algemene reserve
          4. Blz. 364 Reserve Rekenkamer
          5. Blz. 365 Reserve Afronding Overbuurtsepolder
          6. Blz. 366 Reserve Baggeren
          7. Blz. 367 Reserve (Tijdelijke) huisvesting primair onderwijs
          8. Blz. 368 Reserve Overdracht schoolgebouwen
          9. Blz. 369 Reserve Sociaal Domein
          10. Blz. 370 Reserve Warmtevisie
          11. Blz. 371 Reserve Bovenwijkse voorzieningen
          12. Blz. 372 Reserve Actieplan Omgevingswet
          13. Blz. 373 Reserve Nog te maken kosten GREX
          14. Blz. 374 Reserve Groot onderhoud gemeentelijke gebouwen
          15. Blz. 375 Reserve Onderzoekskosten
          16. Blz. 376 Reserve Kapitaallasten
          17. Blz. 377 Reserve Ombuiging
          18. Blz. 378 Reserve Crisismaatregelen (n.a.v. Corona)
          19. Blz. 379 Reserve Financieringsstructurering
          20. Blz. 380 Reserve Enecogelden
          21. Blz. 381 Reserve kapitaallasten RvR Groenzoom
          22. Blz. 382 Verloop voorzieningen
          23. Blz. 383 Voorziening Wethouders
          24. Blz. 384 Voorziening Afvloeiingsregeling personeel
          25. Blz. 385 Voorziening Planschade
          26. Blz. 386 Voorziening BIE verliezen grondexploitaties
          27. Blz. 387 Voorziening Riolering met specifieke besteding
          28. Blz. 388 Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
        6. Blz. 389 Toelichting op de balans: vlottende passiva
          1. Blz. 390 Vlottende passiva
          2. Blz. 391 Netto-vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
          3. Blz. 392 Overlopende passiva
          4. Blz. 393 Verplichtingen die in het begrotingsjaar zijn opgebouwd en die in een volgend begrotingsjaar tot betaling komen met uitzondering van jaarlijks terugkerende arbeidskosten gerelateerde verplichtingen van vergelijkbaar volume
          5. Blz. 394 De van Europese en Nederlandse overheidslichamen ontvangen voorschotbedragen voor uitkeringen met een specifiek bestedingsdoel die dienen te dekking van lasten van voorgaande begrotingsjaren
          6. Blz. 395 Overige vooruitontvangen bedragen
        7. Blz. 396 Niet in de balans opgenomen belangrijke financiële verplichtingen
          1. Blz. 397 Waarborgen en garanties
          2. Blz. 398 Toelichting juridische geschillen
          3. Blz. 399 Langlopende financiële verplichtingen
          4. Blz. 400 Verplichtingen uit hoofde van de overeenkomsten voor doordecentralisatie
          5. Blz. 401 Europese aanbestedingen
        8. Blz. 402 Gebeurtenissen na balansdatum
          1. Blz. 403 Corona
      14. Blz. 404 Bijlagen
        1. Blz. 405 Single Information Single Audit (SiSa)
          1. Blz. 406 Single Information Single Audit (SiSa)
        2. Blz. 407 Overzicht van de gerealiseerde baten en lasten per taakveld
          1. Blz. 408 Overzicht gerealiseerde baten en lasten per taakveld
          2. Blz. 409 Toelichting
        3. Blz. 410 Overheveling incidentele budgetten
          1. Blz. 411 Budgetoverheveling 2020
        4. Blz. 412 Rapportage Interbestuurlijk Toezicht
          1. Blz. 413 Format Rapportage Interbestuurlijk Toezicht
        5. Blz. 414 Verplichte BBV indicatoren
          1. Blz. 415 Verplichte BBV indicatoren
        6. Blz. 416 Stand van Zaken Collegeprogramma
          1. Blz. 417 Stand van Zaken Collegeprogramma
    2. Activiteiten
    3. Zoeken
    4. Publicatie bijlagen
    5. Contact
    6. PrivacyStatement
    7. Sitemap