-
Blz. 1
Jaarstukken 2020
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Managementsamenvatting
-
Blz. 4
Bestuurlijke samenvatting
-
Blz. 5
Beleidsinhoudelijk resultaat
-
Blz. 6
Financiële verschillen t.o.v. Slotwijziging 2020
-
Blz. 7
Financiële verschillen t.o.v. Slotwijziging 2020
-
Blz. 8
Toelichting per afwijking
-
Blz. 9
Solide financiële uitgangspositie voor de komende jaren
-
Blz. 10
Financieel resultaat
-
Blz. 11
Gevolgen corona in 2020
-
Blz. 12
Programma 1: Bestuur en Dienstverlening
-
Blz. 13
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 14
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 15
Beleidsveld Gemeenteraad, College en Griffie
-
Blz. 16
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 17
Lansingerland is een bestuurskrachtige gemeente met een efficiënt en integer bestuur, waarbij openheid de norm is
-
Blz. 18
Adequate en actieve informatieverstrekking aan de gemeenteraad
-
Blz. 19
Kwaliteitsslag in de voorbereiding van politiek-bestuurlijke besluitvorming
-
Blz. 20
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 21
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 22
Beleidsveld Samenwerking
-
Blz. 23
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 24
Effectievere samenwerking en participatie
-
Blz. 25
Aan de slag met het rekenkameronderzoek Burgerparticipatie
-
Blz. 26
Interactieve beleidsvorming binnen gemeentelijke projecten in wijken
-
Blz. 27
Meer bekendheid geven aan het Lansingerlands Initiatief
-
Blz. 28
Optimaal benutten van het burgerpanel met een maximum van vijf keer per jaar
-
Blz. 29
Regionale positionering (o.a. ‘citymarketing’) en bestuurlijke profilering
-
Blz. 30
Strategiebepaling bestuurlijke overleggen in de regio
-
Blz. 31
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 32
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 33
Beleidsveld Dienstverlening
-
Blz. 34
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 35
Inwoners snel en slim helpen!
-
Blz. 36
We zorgen ervoor dat de informatievoorziening over alle ingangen hetzelfde is
-
Blz. 37
We regelen een snelle afhandeling binnen de gestelde normen
-
Blz. 38
We geven invulling aan de vastgestelde visie op Dienstverlening
-
Blz. 39
We bezorgen reisdocumenten bij de inwoners thuis
-
Blz. 40
Onze website is digitaal toegankelijk
-
Blz. 41
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 42
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 43
Kengetallen Bestuur en Dienstverlening
-
Blz. 44
Toelichting op kengetallen Bestuur en Dienstverlening
-
Blz. 45
Programma 2: Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 46
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 47
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 48
Beleidsveld Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 49
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 50
Een veilig Lansingerland
-
Blz. 51
We voorkomen problemen bij overlastgevende en risicovolle jongeren
-
Blz. 52
We investeren op het vergroten van de leefbaarheid en het veiligheidsgevoel van inwoners
-
Blz. 53
We hebben een kleine en slagvaardige crisisorganisatie
-
Blz. 54
We voeren regie op de aanpak van ondermijning
-
Blz. 55
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 56
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 57
Kengetallen Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 58
Toelichting op kengetallen Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 59
Programma 3: Sport, Cultuur en Onderwijs
-
Blz. 60
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 61
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 62
Beleidsveld Sport
-
Blz. 63
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 64
Lansingerland als sportiefste gemeente op de kaart
-
Blz. 65
We bevriezen de huurtarieven voor de binnen- en buitensport tot 2022
-
Blz. 66
We starten met de inzet van combinatiefunctionarissen voor ondersteuning sportverenigingen
-
Blz. 67
We stellen het accommodatieplan vast en starten met de uitvoering ervan
-
Blz. 68
We zetten in op Inclusief Sport & Bewegen Haaglanden voor ondersteuning van mensen met een beperking
-
Blz. 69
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 70
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 71
Beleidsveld Cultuur
-
Blz. 72
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 73
Een bruisend, bindend en boeiend cultuuraanbod dat toegankelijk is voor iedereen
-
Blz. 74
We subsidiëren het bibliotheekwerk
-
Blz. 75
We intensiveren het cultureel aanbod
-
Blz. 76
We ontwikkelen de cultuurhuizen verder
-
Blz. 77
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 78
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 79
Beleidsveld Onderwijs en Kinderopvang
-
Blz. 80
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 81
Goed en passend toekomstgericht onderwijs voor iedereen dichtbij
-
Blz. 82
We houden toezicht op de kwaliteit van kinderopvang en handhaven zo nodig
-
Blz. 83
We stellen het Integraal Huisvestingsplan Primair Onderwijs vast
-
Blz. 84
We zorgen voor een goed onderwijsachterstandenbeleid (OAB)
-
Blz. 85
We zorgen voor goede uitvoering van leerlingenvervoer
-
Blz. 86
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 87
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 88
Kengetallen Sport, Cultuur en Onderwijs
-
Blz. 89
Toelichting op kengetallen Sport, Cultuur en Onderwijs
-
Blz. 90
Programma 4: Sociaal Domein
-
Blz. 91
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 92
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 93
Beleidsveld Samenleving
-
Blz. 94
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 95
Een sterke en verbonden samenleving waaraan iedereen naar vermogen meedoet
-
Blz. 96
We garanderen de basisgezondheidszorg in onze gemeente
-
Blz. 97
We maakten de verbinding tussen samenleving en sociaal domein
-
Blz. 98
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 99
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 100
Beleidsveld Jeugd
-
Blz. 101
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 102
Kinderen en jongeren groeien veilig en gezond op en ontwikkelen zich tot zelfredzame inwoners
-
Blz. 103
We benutten de eigen kracht van jeugdigen en hun ouders/verzorgers
-
Blz. 104
We verbeteren of stabiliseren de probleemsituatie
-
Blz. 105
We voorkomen problemen bij risicogroepen en zetten in op preventie
-
Blz. 106
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 107
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 108
Beleidsveld Participatie
-
Blz. 109
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 110
Financieel zelfredzame, betrokken volwassenen die geen beroep hoeven te doen op de gemeente
-
Blz. 111
Inwoners zijn financieel zelfredzaam
-
Blz. 112
We verbeteren of stabiliseren de probleemsituatie
-
Blz. 113
We voorkomen problemen bij risicogroepen en zetten in op preventie
-
Blz. 114
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 115
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 116
Beleidsveld Maatschappelijke Ondersteuning
-
Blz. 117
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 118
Zelfredzame, betrokken en vitale inwoners
-
Blz. 119
We benutten de eigen kracht van de samenleving, volwassenen en ouderen
-
Blz. 120
We verbeteren of stabiliseren de probleemsituatie
-
Blz. 121
We voorkomen problemen bij risicogroepen en zetten in op preventie
-
Blz. 122
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 123
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 124
Kengetallen Sociaal Domein
-
Blz. 125
Toelichting op kengetallen Sociaal Domein
-
Blz. 126
Programma 5: Kwaliteit Openbare Ruimte
-
Blz. 127
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 128
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 129
Beleidsveld Beheer Openbare ruimte
-
Blz. 130
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 131
Een duurzaam ingerichte en onderhouden leefomgeving, die technisch op orde is en aansluit op de behoeften van de gebruikers
-
Blz. 132
We beheren en onderhouden de openbare ruimte en voeren de werkzaamheden op basis van de beheerplannen uit
-
Blz. 133
We betrekken inwoners bij het beheer en onderhoud van de openbare ruimte en meten de mate van tevredenheid
-
Blz. 134
We maken wijken toekomstbestendig door bij renovaties aandacht te hebben voor klimaatadaptatie
-
Blz. 135
We zorgen voor een veilige buitenruimte
-
Blz. 136
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 137
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 138
Beleidsveld Afval- en Afvalwatermanagement
-
Blz. 139
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 140
Het duurzaam en kostenbewust inzamelen en transporteren van (afval)water en huishoudelijk afval
-
Blz. 141
We actualiseren het gemeentelijk rioleringsplan
-
Blz. 142
We meten de tevredenheid van inwoners over de inzameling en verwerking van afvalwater
-
Blz. 143
We moderniseren het afvalbrengstation aan de Bosland in Bergschenhoek in 2020
-
Blz. 144
We realiseren een toename van het aandeel gescheiden GFT (groente-, fruit- en tuin-) afval van 3,5%
-
Blz. 145
We werken het nieuwe Afvalbeleid uit in het uitvoeringsplan Afval
-
Blz. 146
We zorgen voor de inzameling en transport van stedelijk afvalwater
-
Blz. 147
We zorgen voor de inzameling en verwerking van het hemelwater
-
Blz. 148
We zorgen voor een optimale grondwaterstand in het openbaar gebied
-
Blz. 149
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 150
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 151
Kengetallen Kwaliteit Openbare Ruimte
-
Blz. 152
Toelichting op kengetallen Kwaliteit Openbare Ruimte
-
Blz. 153
Programma 6: Lansingerland ontwikkelt
-
Blz. 154
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 155
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 156
Beleidsveld Ruimtelijke Ordening
-
Blz. 157
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 158
Ruimtelijke ontwikkelingen die bij dragen aan goed wonen, ondernemen, werken en recreëren
-
Blz. 159
Samen met onze partners werken we aan de verbetering van de waterkwaliteit
-
Blz. 160
We bereiden ons voor op de implementatie van de omgevingswet 2021
-
Blz. 161
We werken aan een sterke woonomgeving midden in de metropool
-
Blz. 162
We werken de gebiedsagenda middengebied verder uit
-
Blz. 163
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 164
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 165
Beleidsveld Infrastructuur en Mobiliteit
-
Blz. 166
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 167
De inwoners van Lansingerland kunnen zich op een snelle, adequate en veilige manier verplaatsen
-
Blz. 168
We werken aan een duurzame en veilige bereikbaarheid
-
Blz. 169
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 170
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 171
Beleidsveld Economische Ontwikkeling
-
Blz. 172
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 173
Een economisch succesvolle gemeente met een aantrekkelijk ondernemersklimaat
-
Blz. 174
We starten met het uitvoeringsplan voor de centrumontwikkeling Bergschenhoek
-
Blz. 175
We versterken onze positie als innovatieve glastuinbouwgemeente
-
Blz. 176
We werken het plan van aanpak voor het arbeidsmarktoffensief verder uit
-
Blz. 177
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 178
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 179
Beleidsveld Duurzaamheid
-
Blz. 180
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 181
Een duurzamer Lansingerland
-
Blz. 182
We bepalen de opzet en voorwaarden van het revolverend fonds en nemen deze in gebruik
-
Blz. 183
We gaan aan de slag met concrete duurzaamheidsmaatregelen die direct zichtbaar zijn
-
Blz. 184
We zoeken de kracht op van samenwerking buiten onze gemeentegrens
-
Blz. 185
We realiseren de gestelde doelen in visie en uitvoeringsagenda
-
Blz. 186
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 187
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 188
Beleidsveld Vastgoedbeleid
-
Blz. 189
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 190
Gemeentelijk vastgoed zetten we in om onze maatschappelijke doelstellingen te realiseren
-
Blz. 191
We nemen extra energiemaatregelen voor onze panden
-
Blz. 192
We verbeteren het sociaal en financieel rendement van panden
-
Blz. 193
We verwerken nieuwe wettelijke verplichtingen
-
Blz. 194
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 195
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 196
Kengetallen Lansingerland ontwikkelt
-
Blz. 197
Toelichting op kengetallen Lansingerland ontwikkelt
-
Blz. 198
Programma 7: Grondzaken
-
Blz. 199
Beoogd maatschappelijk effect
-
Blz. 200
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 201
Beleidsveld Grondexploitatie
-
Blz. 202
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 203
Realiseren van gebiedsontwikkelingen binnen de financiële kaders en ruimtelijke randvoorwaarden
-
Blz. 204
We actualiseren de grondexploitaties en risicoanalyse
-
Blz. 205
We verkopen bouwgrond voor woningbouw en bedrijven
-
Blz. 206
We verkopen gronden conform de Nota Grondbeleid
-
Blz. 207
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 208
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 209
Kengetallen Grondzaken
-
Blz. 210
Toelichting op kengetallen Grondzaken
-
Blz. 211
Overzicht Algemene Dekkingsmiddelen
-
Blz. 212
Inleiding
-
Blz. 213
Overzicht Overhead
-
Blz. 214
Inleiding
-
Blz. 215
Overzicht Overhead
-
Blz. 216
Waar zitten de financiële afwijkingen?
-
Blz. 217
Paragrafen
-
Blz. 218
Inleiding
-
Blz. 219
Paragraaf Lokale heffingen
-
Blz. 220
Inleiding
-
Blz. 221
Overzicht opbrengst lokale heffingen
-
Blz. 222
COELO 2020 en woonlasten
-
Blz. 223
Woonlasten en de tarieven in de regio
-
Blz. 224
Onroerende zaakbelasting (OZB)
-
Blz. 225
Opbrengsten onroerende zaakbelasting
-
Blz. 226
Waardering Onroerende zaken (WOZ)
-
Blz. 227
Afvalstoffenheffing
-
Blz. 228
Baten en lasten afvalstoffenheffing en dekkingspercentage
-
Blz. 229
Rioolheffing
-
Blz. 230
Baten en lasten rioolheffing en dekkingspercentage
-
Blz. 231
Lijkbezorgingsrechten
-
Blz. 232
Leges Bouwvergunningen
-
Blz. 233
Hondenbelasting
-
Blz. 234
Marktgelden en precariobelasting (uitstallingen)
-
Blz. 235
Precario op kabels en leidingen
-
Blz. 236
Leges burgerzaken
-
Blz. 237
Kwijtscheldingen
-
Blz. 238
Lasten kwijtscheldingen
-
Blz. 239
Paragraaf Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 240
Inleiding
-
Blz. 241
Risicobeheersing in de gemeente Lansingerland
-
Blz. 242
Inventarisatie risico’s
-
Blz. 243
toelichting risico's
-
Blz. 244
Beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 245
Benodigde weerstandscapaciteit
-
Blz. 246
Beoordeling weerstandsvermogen
-
Blz. 247
Prognose ontwikkeling weerstandsvermogen en (risico) Vennootschapsbelasting
-
Blz. 248
Financiële kengetallen
-
Blz. 249
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 250
Algemeen
-
Blz. 251
Groen
-
Blz. 252
Civiele Kunstwerken (water)
-
Blz. 253
Wegen
-
Blz. 254
Riolering
-
Blz. 255
Gebouwen
-
Blz. 256
Paragraaf Financiering en treasury
-
Blz. 257
Inleiding
-
Blz. 258
Treasurybeleid
-
Blz. 259
Risicobeheer
-
Blz. 260
Renteschema
-
Blz. 261
Financieringsbehoefte
-
Blz. 262
Garantstellingen en borgstellingen
-
Blz. 263
Kasstroomoverzicht
-
Blz. 264
EMU saldo
-
Blz. 265
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 266
Inleiding
-
Blz. 267
Personeel en Organisatie
-
Blz. 268
Financiën en Planning & Control
-
Blz. 269
Audit en AO/IC
-
Blz. 270
Informatievoorziening en Automatisering
-
Blz. 271
Juridische zaken
-
Blz. 272
Dienstverlening
-
Blz. 273
Inkoop
-
Blz. 274
Communicatie
-
Blz. 275
Informatieveiligheid en Privacy
-
Blz. 276
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 277
Inleiding
-
Blz. 278
Overzicht
-
Blz. 279
Bedrijvenschap Hoefweg
-
Blz. 280
BLEIZO
-
Blz. 281
DCMR Milieudienst Rijnmond
-
Blz. 282
Jeugdhulp Rijnmond
-
Blz. 283
Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH)
-
Blz. 284
Gemeenschappelijke Regeling GGD Rotterdam-Rijnmond
-
Blz. 285
Recreatieschap Rottemeren
-
Blz. 286
Schadevergoedingsschap HSL-Zuid, A16 en A4
-
Blz. 287
SVHW (Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie, Heffingen en Waardebepaling)
-
Blz. 288
Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond
-
Blz. 289
NV Duinwaterbedijf Zuid-Holland (Handelsnaam Dunea)
-
Blz. 290
Eneco Groep
-
Blz. 291
Stedin Groep
-
Blz. 292
Stichting Parkmanagement Bedrijvenpark Oudeland (PMBO)
-
Blz. 293
Bank Nederlandse Gemeenten
-
Blz. 294
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 295
Grondbeleid
-
Blz. 296
Grondexploitatie, risico’s en weerstandsvermogen
-
Blz. 297
Overzicht van baten en lasten en toelichting
-
Blz. 298
Overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
-
Blz. 299
Overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
-
Blz. 300
Toelichting op het overzicht van baten en lasten in de jaarrekening over het begrotingsjaar
-
Blz. 301
Apparaatslasten
-
Blz. 302
WNT-norm
-
Blz. 303
Verloop van de post ‘Onvoorzien’
-
Blz. 304
Rechtmatigheid
-
Blz. 305
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 306
Begrotingsrechtmatigheid en de programma's
-
Blz. 307
Rechtmatigheid financiële beheershandelingen in processen
-
Blz. 308
Begrotingsrechtmatigheid en de kredieten
-
Blz. 309
Verschillenanalyse per programma
-
Blz. 310
Verschillenanalyse per programma
-
Blz. 311
Programma 1 Bestuur en dienstverlening
-
Blz. 312
Programma 2 Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 313
Programma 3 Sport, Cultuur en Onderwijs
-
Blz. 314
Programma 4 Sociaal Domein
-
Blz. 315
Programma 5 Kwaliteit Openbare Ruimte
-
Blz. 316
Programma 6 Lansingerland Ontwikkelt
-
Blz. 317
Programma 7 Grondzaken
-
Blz. 318
Overzicht Algemene Dekkingsmiddelen
-
Blz. 319
Overzicht Overhead
-
Blz. 320
Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 321
Incidentele lasten en baten
-
Blz. 322
Overzicht structurele en incidentele stortingen en onttrekkingen in de reserve
-
Blz. 323
Overzicht van structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 324
Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves
-
Blz. 325
Balans en toelichting
-
Blz. 326
Balans
-
Blz. 327
Activa
-
Blz. 328
Passiva
-
Blz. 329
Algemene grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 330
Inleiding
-
Blz. 331
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 332
Immateriële vaste activa
-
Blz. 333
Materiële vaste activa
-
Blz. 334
Afschrijvingen
-
Blz. 335
Financiële vaste activa
-
Blz. 336
Vlottende activa
-
Blz. 337
Vaste passiva
-
Blz. 338
Vlottende passiva
-
Blz. 339
Grondslagen voor resultaatbepaling
-
Blz. 340
Toelichting op de balans: vaste activa
-
Blz. 341
Immateriële vaste activa
-
Blz. 342
Materiële vaste activa
-
Blz. 343
Materiële vaste activa met economisch nut
-
Blz. 344
Materiële vaste activa waarvoor ter bestrijding van de kosten een heffing kan worden geheven
-
Blz. 345
Materiële vaste activa met maatschappelijk nut
-
Blz. 346
Financiële vaste activa
-
Blz. 347
Toelichting op de balans: vlottende activa
-
Blz. 348
Voorraden bouwgronden
-
Blz. 349
Bouwgronden in exploitatie
-
Blz. 350
Ramingen per complex
-
Blz. 351
Toelichting op de ramingen per complex
-
Blz. 352
Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 353
Vorderingen openbare lichamen
-
Blz. 354
Schatkistbankieren
-
Blz. 355
Overige vorderingen
-
Blz. 356
Debiteuren Sociale Zaken
-
Blz. 357
Liquide middelen
-
Blz. 358
Overlopende activa
-
Blz. 359
Overige nog te ontvangen bedragen, en de vooruitbetaalde bedragen die ten laste van volgende begrotingsjaren komen
-
Blz. 360
Toelichting op de balans: vaste passiva
-
Blz. 361
Eigen vermogen
-
Blz. 362
Verloop reserves
-
Blz. 363
Algemene reserve
-
Blz. 364
Reserve Rekenkamer
-
Blz. 365
Reserve Afronding Overbuurtsepolder
-
Blz. 366
Reserve Baggeren
-
Blz. 367
Reserve (Tijdelijke) huisvesting primair onderwijs
-
Blz. 368
Reserve Overdracht schoolgebouwen
-
Blz. 369
Reserve Sociaal Domein
-
Blz. 370
Reserve Warmtevisie
-
Blz. 371
Reserve Bovenwijkse voorzieningen
-
Blz. 372
Reserve Actieplan Omgevingswet
-
Blz. 373
Reserve Nog te maken kosten GREX
-
Blz. 374
Reserve Groot onderhoud gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 375
Reserve Onderzoekskosten
-
Blz. 376
Reserve Kapitaallasten
-
Blz. 377
Reserve Ombuiging
-
Blz. 378
Reserve Crisismaatregelen (n.a.v. Corona)
-
Blz. 379
Reserve Financieringsstructurering
-
Blz. 380
Reserve Enecogelden
-
Blz. 381
Reserve kapitaallasten RvR Groenzoom
-
Blz. 382
Verloop voorzieningen
-
Blz. 383
Voorziening Wethouders
-
Blz. 384
Voorziening Afvloeiingsregeling personeel
-
Blz. 385
Voorziening Planschade
-
Blz. 386
Voorziening BIE verliezen grondexploitaties
-
Blz. 387
Voorziening Riolering met specifieke besteding
-
Blz. 388
Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
-
Blz. 389
Toelichting op de balans: vlottende passiva
-
Blz. 390
Vlottende passiva
-
Blz. 391
Netto-vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 392
Overlopende passiva
-
Blz. 393
Verplichtingen die in het begrotingsjaar zijn opgebouwd en die in een volgend begrotingsjaar tot betaling komen met uitzondering van jaarlijks terugkerende arbeidskosten gerelateerde verplichtingen van vergelijkbaar volume
-
Blz. 394
De van Europese en Nederlandse overheidslichamen ontvangen voorschotbedragen voor uitkeringen met een specifiek bestedingsdoel die dienen te dekking van lasten van voorgaande begrotingsjaren
-
Blz. 395
Overige vooruitontvangen bedragen
-
Blz. 396
Niet in de balans opgenomen belangrijke financiële verplichtingen
-
Blz. 397
Waarborgen en garanties
-
Blz. 398
Toelichting juridische geschillen
-
Blz. 399
Langlopende financiële verplichtingen
-
Blz. 400
Verplichtingen uit hoofde van de overeenkomsten voor doordecentralisatie
-
Blz. 401
Europese aanbestedingen
-
Blz. 402
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 403
Corona
-
Blz. 404
Bijlagen
-
Blz. 405
Single Information Single Audit (SiSa)
-
Blz. 406
Single Information Single Audit (SiSa)
-
Blz. 407
Overzicht van de gerealiseerde baten en lasten per taakveld
-
Blz. 408
Overzicht gerealiseerde baten en lasten per taakveld
-
Blz. 409
Toelichting
-
Blz. 410
Overheveling incidentele budgetten
-
Blz. 411
Budgetoverheveling 2020
-
Blz. 412
Rapportage Interbestuurlijk Toezicht
-
Blz. 413
Format Rapportage Interbestuurlijk Toezicht
-
Blz. 414
Verplichte BBV indicatoren
-
Blz. 415
Verplichte BBV indicatoren
-
Blz. 416
Stand van Zaken Collegeprogramma
-
Blz. 417
Stand van Zaken Collegeprogramma
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap