Gemeenteraad, College en griffier
Beantwoording van artikel 37 vragen binnen wettelijke termijn
In 2020 stelde de raad 37 artikel 37 vragen aan het college. Bij één van die 37 vragen overschreed het college de termijn van 30 dagen, zonder daarvoor een uitstelbrief aan de raad te sturen. Bij de overige 36 vragen was het college op tijd met antwoorden, of was er tijdig een uitstelbrief aan de stellers gestuurd.
Vertrouwen in gemeentebestuur
De gemeente Lansingerland voert tweejaarlijks een burgerpeiling uit naar het vertrouwen in het bestuur. Deze peiling stond gepland voor 2020. Vanwege de coronacrisis die in maart 2020 begon, was er binnen de organisatie geen ruimte om deze burgerpeiling uit te voeren.
Samenwerking
Aantal inwoners lid digitaal burgerpanel
Met 1.696 burgerpanelleden hebben we als gemeente een goede afspiegeling van de bevolking om ons te informeren.
Aantal uitgezette enquêtes via het burgerpanel
We hebben in 2020 6 peilingen via het burgerpanel dan wel online uitgevoerd. Voorbeelden zijn de peilingen over openbare ruimte, vergroening van tuinen, kermis, mobiliteit en vuurwerk (flitspeiling).
Aantal verbonden partijen
In 2020 nam Lansingerland deel aan 15 Verbonden Partijen. Daar is gedurende het jaar niks aan veranderd.
Dienstverlening
De kengetallen voor Dienstverlening zijn tot stand gekomen als service level agreement in de uitrol van het Nationaal Uitvoeringsprogramma.
Gemiddelde wachttijd aan de balie met afspraak
Dit kengetal geeft de tijd aan dat een inwoner mét afspraak na binnenkomst in het gemeentehuis moet wachten voordat deze geholpen wordt aan de balie.
Gemiddelde wachttijd aan de balie zonder afspraak
Dit kengetal geeft de tijd aan dat een inwoner zonder afspraak na binnenkomst in het gemeentehuis moet wachten voordat deze geholpen wordt aan de balie. Sinds maart 2020 werken wij enkel nog op afspraak. Dit doen we om de bezoekersstromen veilig, goed en gestructureerd te kunnen reguleren. Dit kengetal komt niet meer terug vanaf 2021.
Maximale wachttijd aan de balie zonder afspraak
Dit kengetal geeft de tijd aan de een inwoner zonder afspraak na binnenkomst in het gemeentehuis maximaal heeft moeten wachten voordat deze geholpen werd aan de balie. Dit kengetal is gemeten tot en met maart 2020. Sinds maart 2020 werken wij enkel nog op afspraak. Dit doen we om de bezoekersstromen veilig, goed en gestructureerd te kunnen reguleren. Dit kengetal komt niet meer terug vanaf 2021.
Telefonische bereikbaarheid binnen 30 seconden
Dit kengetal geeft de tijd aan dat een beller gemiddeld moet wachten voordat het gesprek gestart wordt in het callcenter. Door de coronacrisis ontvingen wij meer telefoongesprekken dan in een niet-crisis situatie. Dit heeft invloed op de wachttijd voordat een gesprek gestart kan worden.
Maken van een afspraak
Dit kengetal geeft het aantal dagen aan waarbinnen een afspraak gemaakt kan worden voor de publieksbalie. Deze afspraken kunnen digitaal gemaakt worden via de afsprakenmodule op de website, telefonisch via ons callcenter of persoonlijk aan de receptie.