Wat hebben we daarvoor in 2017 gedaan?

Dienstverlening ingericht op de behoefte.

Toelichting

Met ingang van 1 januari 2016 is de gemeente alleen op afspraak gaan werken. Het doel was om het verkeer beter te verspreiden over het jaar heen, zodat er geen wachttijden zouden zijn. Al snel bleek dit middel niet doeltreffend. Niet alleen de vervaldatum van een document is leidend, maar ook bijvoorbeeld de vakantieplanning van een inwoner. Dit maakt dat de gemeente halverwege 2016 een combinatie van afspraken en inloop is gaan bieden. In 2017 zien wij dat dit een optimale mix is, waarin wij voorzien in de behoefte om zowel op afspraak als op inloop langs te kunnen komen. Van inwoners krijgen wij terug dat het huidige diensterleningsmodel waarbij wij op inloop en op afspraak helpen, goed werkt.

Beoogd resultaat 2017

De wachttijden bij het gemeentelijk contactcenter (zowel callcenter als aan de servicepunten) zijn acceptabel.

Resultaat bereikt?

Ja



Toelichting

--

Kwaliteit